Prilozi Auto moto

audi a1

Definitivno je narastao, ali ne samo u dimenzijama, a turbobenzinac od 116 KS dovoljno je snažan i žilav

audi a1

Druga generacija najmanjeg modela Audija A1 donosi puno više u odnosu na prethodnika što je vidljivo odmah na prvi pogled. Novi Audi A1 oslanja se na MQB platformu u kombinaciji A0 koju već koriste Seat Ibiza i VW Polo. Ova platforma donosi izdašnije dimenzije tako da je novi A1 šest centimetara duži (ukupno 403 cm) te tri centimetra širi od prethodnika.

Smanjeni prevjesi izmijenili su i proporcije, što su Audijevi dizajneri iskoristili kako bi stvorili elegantnije i ozbiljnije forme. Za sportsku notu pored zategnutih linija zaslužni su detalji, poput malenih otvora za zrak iznad neizbježne trapezoidne maske u podnožju poklopca motora.

Međuosovinski razmak povećan je za gotovo 10 centimetara što je pozitivno utjecalo na prostor za putnike koji sjede straga. Ne samo za koljena koji je duži četiri centimetra, već i na prtljažnik koji je narastao 65 litara i sada broji 335 litara.Gotovo potpuno plastikom prekrivena podnica pridonijela je smanjenju koeficijenta aerodinamičkog otpora (Cx sa 0,32 na 0,31).

Dizajneri su stražnjem dijelu podarili zanimljiv izgled u odnosu na prethodnika od kojeg je zadržan središnji preklop. Osim što djeluje šire, dobio je i sportsku notu zahvaljujući donjem dijelu odbojnika u koji su ubačeni elementi koji podsjećaju na difuzore.

A1 je definitivno narastao, ali ne samo u dimenzijama. Jer u unutrašnjosti analogne instrumente zamijenio je virtualni kokpit s 10,2-inčnim zaslonom, dok je na središnjem dijelu prednje armature 8,8-inčni displej multimedijskog MMI sustava osjetljiv na dodir i zaokrenut prema vozaču.

Okruženje iz većih Audijevih modela postalo je serijski dio opreme A1, a sve je nadopunjeno tradicionalno visokim standardom izrade. Promjene u izgledu i formama, bogatija unutrašnjost i više prostora donijeli su i novi imidž. Model kojem je u prethodnom izdanju pretežito naginjala ženska publika sada izlazi iz tih okvira i okreće se muškoj populaciji.

Promjenu imidža zorno prikazuje i testni model u S line izdanju s crnim krovom na koji se nadovezuje spojler, 17-colni naplatci, LED svjetla i dodatni otvori za protok zraka u prednjem i stražnjem braniku, koji imaju samo estetsku ulogu. Model nosi oznaku 30 TFSI, ali nije u pitanju 3,0-litreno čudovište nego maleni 1,0-litreni turbobenzinac sa 116 konjskih snaga.

Dovoljno je snažan da od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi i pritom zadrži uglađenost. Upravo su to i najveće vrline, jer bez obzira na režim rada, mali 3-cilindarski motor obujma jedne litre djeluje jednako učinkovito i uvijek spremno prihvaća gas. Istodobno je vrlo tih i u vožnji pri većim brzinama.

U ponudi je i kombinacija s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, ali ni ručni sa šest stupnjeva prijenosa nije za baciti. Hod ručice je precizan i ugodan, a omjeri stupnjeva dobro su raspoređeni i pri brzini od zakonskih 130 km/h u šestoj, dok broj okretaja ne prelazi 2800 “điri”. Kruta karoserija i dobro izbalansiran ovjes jasno daju do znanja da je A1 spreman i za snažniji motor ispod prednje haube koji je već i najavljen (35 i 40 TFSI).

U A1 sjedi se nisko, tek 28 cm od podnice (pomak u visinu je tek 6 centimetara) i noge su gotovo ispružene. Sportska sjedala koja su doplata (1796 kn) ugodno su profilirana i vrlo udobna s preciznim ručnim regulacijama. Novom generacijom A1 je gabaritima usklađen s trendovima koji vladaju u uvijek dobro popunjenom B segmentu, ali i prije deset godina kada je lansiran prva generacija u Ingolstadtu su imali u vidu jedinog suparnika Minija.

I dok je u prethodnom izdanju mali Audi bio u podređenom položaju, odnosi snaga su nešto izjednačeniji. Mini je zabavniji u vožnji, pruža više opcija personalizacije i nasljedstvo koje vuče donosi mu jači imidž, dok su Audijeve prednosti multimedijalni sustav i instrumenti, prostranija unutrašnjost i veća udobnost.

Testni model sa snažnijim 1,0-litrenim TFSI turbobenzincem, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i S line paketom opreme košta 25.505 eura. S obzirom na brojne doplate, poput sportskih sjedala, parking senzora straga, rezervnog kotača umanjenih dimenzija, paketa dodatnog osvjetljenja... cijena Audi A1 je 27.650 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12 V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 116 KS pri 5000/min

Okretni moment: 200 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4030 x 1740 x 1430 mm

Međuosovinski razmak: 2560 mm

Prtljažnik: 335/1090 l

Ubrzanje: 9,5 s

Najveća brzina: 203 km/h

Potrošnja: 4,2/4,9/6,0 l/100 km

Cijena: testni model 25.505 eura, s doplatama 27.650 eura

 

Naslovnica Auto moto