Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ G350d

Mega-terenac impresionira performansama, najnaprednijim sustavima pomoći pri vožnji, izvrsnom upravljivošću i sigurnošću

MERCEDES-BENZ G350d

Novi Mercedes-Benz G-klase predstavljen je na prošlogodišnjem salonu automobila u Detroitu, kao jedna od najvećih zvijezda te međunarodne manifestacije.

Riječ je o vozilu koje je odavno postalo terenska ikona i legenda, a čiji se izgled nije mijenjao od 1979. godine od kada se proizvodi. Međutim, vremena se mijenjaju, tehnologije napreduju, pa je tako došao red i na ikonu sa srebrnom zvijezdom da dobije suvremenije tehnologije.

Ovaj mega-terenac, bez obzira radi li se o vožnji po asfaltu ili u off-road uvjetima, impresionira svojim performansama, najnaprednijim sustavima pomoći pri vožnji, izvrsnom upravljivošću i sigurnošću.

Za početak lansiranja u ponudi su bile dvije inačice, jedna oznake G500, a druga AMG G63. U prvom slučaju terenska ikona bila je opremljena 4,0-litrenim V8 benzinskim agregatom s biturbom koji proizvodi 422 KS, uz maksimalan okretni moment od 610 Nm raspoloživ između 2000 i 4750 “điri”, te prosječnu potrošnju od 11,1 l/100 km.

Nakon toga stigla je i AMG G63 inačica koju pokreće također 4,0-litreni V8 biturbo snage 585 KS, uz okretni moment od 850 Nm raspoloživih između 2500 i 3500 “điri”. S ovim agregatom AMG G63 sprinta do “stotke” za samo 4,5 sekunda uz ograničenje maksimalne brzine od 220 km/h, odnosno 240 km/h uz paket AMG Driver.

Međutim, sada je na red došla najracionalnija motorizacija G-klase, a radi se o inačici G350d. Riječ je o 3,0-litrenom turbodizelašu (2925 ccm) snage 286 KS i okretnog momenta 600 Nm, u rasponu između 1200 i 3200 “điri”. Prosječna potrošnja ove inačice G-klase je 9,8 l/100 km. S njim G-klasa ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 198 km/h.

Novi 6-cilindarski motor osmišljen je u skladu s budućim zakonskim emisijama (RDE – Real Driving Emissions) čime ostaje čak ispod granice standarda Euro 6d-TEMP i u najzahtjevnijim situacija u vožnji i okolini. To se postiže dodatnim pretvaračem selektivne katalitičke redukcije (SCR) s katalizatorom amonijaka u ispušnom sustavu.

Nova G-klasa ostaje vjerna karakteru izvornog modela, što je vidljivo po šarkama vrata smještenim na vanjskom dijelu i vidljivo postavljenom poklopcu motora, koji su preneseni na novu generaciju. Ova terenska ikona neprekidno se tehnički unaprjeđivala desetljećima, dok se vizualno neznatno promijenila.

U odnosu na prethodnika dulja je 53 milimetra i šira 121 mm tako da sada izgleda još bolje, kako na asfaltu tako i makadamu. G-klasa je sada zahvaljujući posebnom “režimu prehrane” lakša 170 kilograma.

Primarni cilj nove G-klase bio je unaprijediti kvalitetu upravljivosti u terenskim uvjetima i na asfaltiranim cestama. U tome se uspjelo tako da je Mercedesov najdugovječniji terenac još bolji u off-road uvjetima, dok je na asfaltu brži, dinamičniji i udobniji od prethodnika. S visinom od tla 270 mm od diferencijala prednje osovine G-klasa posjeduje dovoljno potencijala za ostvarenje svih očekivanja i užitaka.

Tako ima sposobnost penjanja na nagibe do 100 posto na prikladnim površinama, prolazi kroz vodu i blato do 70 centimetara dubine, visina od tla između osovina sada je 24,1 centimetar, a zajamčena stabilnost pod kutovima bočnog nagiba 35 stupnjeva plus sedam stupnjeva uz silazni kut od 30 i prelazni kut od 26 stupnjeva.

Opcija Dynamic Select jamči do pet načina vožnje G-klase. To su programi: Comfort, Sport, Eco i Individual. Ovaj sustav nudi brojne opcije u kombinaciji s novim ovjesom i tada vozač može mijenjati i amortizacijska svojstva vozila u načinima rada Sport i Comfort putem prekidača. Prodaja G-klase počinje prvih dana 2019., a prve isporuke očekuju se na proljeće.

Naslovnica Auto moto