Prilozi Auto moto

KIA RIO 1.25 EX EDITION

Urbani mališan za svaki dan: zahvaljujući nešto većim dimenzijama od prethodnika nudi puno prostora u unutrašnjosti

KIA RIO 1.25 EX EDITION

Kijin bestseler u segmentu gradskih automobila Rio u svom četvrtom generacijskom izdanju izgleda puno bolje i zanimljivije od prethodnika.

Novi Rio malo je povećan u odnosu na prethodnika, duži je 15 mm i sada mu je dužina 4065 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 10 mm, što mu je u konačnici donio razmak među osovinama od 2580 mm. Visok je 1450 mm, odnosno niži 5 mm nego prije, te je širi za 5 mm (1725 mm). 

Osim što je povećanjem dužine i međuosovinskog razmaka dobiveno više prostora u unutrašnjosti za vozača i suputnike, povećan je i prtljažnik, koji je sada kapaciteta 325 litara, što je 37 litara više nego kod prethodnika.

Preklapanjem naslona stražnjih sjedala prtljažnik se povećava na 980 litara. Snižavanjem visine krova za pola centimetra Rio je dobio na dinamičnosti i atraktivnijem izgledu.

Premda su u ponudi novi 1.0-litreni 3-cilindarski T-GDI turbobenzinac sa 100 KS i poznati 1.4-litreni CRDi turbodizelaš, ni atmosferski 1.25-litreni benzinac sa sustavom Stop & Go koji smo imali na testu ne zaostaje za njima.

Osnovni 4-cilindarski benzinac s 84 KS i okretnim momentom od 121 Nm između 1500 i 4000 “điri”, poznat iz prošle generacije Rija, ispunjava sve potrebe u gradskoj vožnji, ali i izvan nje. 

U kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem solidno povuče već iz manjeg broja okretaja, a dobro se nosi i s karoserijom teškom nešto više od jedne tone (1035 kg). S njim Rio ubrzava od 0 do 100 km/h za 12,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 173 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 4,8 l/100 km.

S novim ovjesom i dosta mesnatim gumama, Rio je neočekivano udoban automobil jer je očito da su dizajneri radili vozilo za svaki dan, koje neće odmjeravati snagu s konkurencijom na otvorenoj cesti.

Dakle, Rio nije, pogotovo s osnovnim motorom, trkač, nego tipičan gradski automobil koji se lagano uvlači pod kožu. Garancija za sve to je Kijinih čuvenih sedam godina jamstva, odnosno 150.000 kilometara. U prilog mu ide i cijena jer se testni model sa srednjim paketom EX Edition nudi s akcijskim popustom od 5000 kuna, za 92.990 kuna (12.400 eura).

Prednja maska, za koju u Kiji vole kazati kako podsjeća na morskog psa, sada se proteže malo šire i Riju daje dozu ozbiljnosti, odnosno zrelosti. Novost na prednjem dijelu su svjetla za maglu pomaknuta nešto više nego prije, koja vizualno pridonose stabilnijem i širem izgledu. 

Novi Rio vozačima pruža moderan dizajn kabine, koji donosi suvremen izgled i veću ergonomiju u odnosu na prethodnika. Kao i vani, tako i unutrašnjosti prevladavaju ravne linije po širini armaturne ploče, koje naglašavaju oblik unutrašnjosti i ostavljaju dojam širine u kabini, što povećava osjećaj prostranosti.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V

Obujam: 1248 ccm

Snaga: 84 KS pri 6000/min

Okretni moment: 121 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4065 mm x 1725 mm x 1450 mm

Međuosovinski razmak: 2580 mm

Prtljažnik: 325/980 l

Ubrzanje: 12,9 s

Najveća brzina: 173 km/h

Potrošnja: 4,1/4,8/6,0 l/100 km

Cijena: testni model 12.400 eura

Naslovnica Auto moto