Prilozi Auto moto

Tehnologija na sunčevu energiju

'Solarni krov' za Hyundaijeva i Kijina vozila smanjuje potrošnju i povećava domet

Tehnologija na sunčevu energiju

Kia Motors i Hyundai Motor nedavno su predstavili plan lansiranja tehnologije punjenja pomoću “solarnog krova”, koji će biti raspoloživ kod određenih modela ove dvije marke. Električno punjeni solarni paneli (ploče) bit će smješteni na krovu ili pokrovu motora vozila s ciljem podrške motorima s unutarnjim izgaranjem, hibridnim i električnim vozilima s dodatnom električnom snagom i tako smanjujući potrošnju goriva i povećavajući domet.

Tehnologija punjenja baterija solarnom energijom razvijena je kako bi pomagala glavnom izvoru snage, čime se povećava domet i smanjuju emisije ugljikova dioksida. Sustav će imati mogućnost punjenja baterija za ekološki prihvatljivija vozila električnih i hibridnih vozila, kao i za vozila s motorima s unutrašnjim izgaranjem s ciljem smanjenja potrošnje goriva.

Automobilska grupacija Hyundai-Kia razvija tri tipa sustava punjenja pomoću solarnog krova. Prva generacija sustava namijenjena je hibridnim vozilima, dok druga generacija tehnologije donosi poluprozirni sustav solarnog krova za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Treća generacija tehnologije predstavlja lake solarne krovove koji su namijenjeni punjenju baterija električnih vozila.

Prva generacija sustava, koji će se koristiti kod hibridnih modela, napravljena je od silikonskih solarnih panela, ugrađenih u standardni krov vozila. Ovaj sustav može napuniti 30 do 60 posto baterije tijekom uobičajenog dana, ovisno o vremenskih prilikama i ostalim čimbenicima iz okoliša.

Poluprozirni solarni krov prva je tehnologija punjenja na svijetu, namijenjena vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem. Druga generacija poluprozirnog solarnog krova koristit će se na vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem, što će biti upotreba ovakve tehnologije na svijetu.

Poluprozirne panele mogu se ugrađivati i na panoramske krovove, što znači da prilikom punjenja propuštaju svjetlost u kabinu. Upotreba solarnog sustava punjenja omogućit će vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem lakše ispunjavanje sve strožih ekoloških propisa koji se tiču emisija ugljikova dioksida.

Treća generacija sustava trenutno je još u testnom razdoblju. Namijenjena je postavljanju na pokrovu motora ili krovu na ekološki prihvatljivijim električnim vozilima s namjenom postizanja najvećeg iskorištenja raspoložive energije.

Solarni sustav punjenja čine solarni panel, kontroler i baterije. Kada panel apsorbira fotone iz sunčeve svjetlosti, stvara parove elektroničkih rupica u silikonskim ćelijama i tako omogućava tok koji prolazi i stvara električnu energiju. Solarni panel snage 100 W može proizvesti do 100 Wh energije (u idealnim uvjetima ljeti u podne).

Kontroler ima MPPT (Maximum Power Point Tracking) koji upravlja napon i tok kako bi povećao učinkovitost električne energije dobivene iz solarnih panela. Ta snaga se pretvara i skladišti u bateriji ili koristi za smanjenje opterećenosti generatora izmjeničnog toka (AC), čime se povećava domet vozila.

Hyundai Motor ovu će tehnologiju ugrađivati u svoja vozila nakon 2019., čime će ispuniti globalne ekološke zahtjeve i smanjiti potrošnju goriva, dok će Kia svoje planove predstaviti uskoro.

Naslovnica Auto moto