Novosti Hrvatska

bez milosti

Banke nas 'deru' s naknadama, to je već općepoznata stvar, ali zašto 'pelješe' djecu i invalide?!; 'To nije normalno! Svaki mi mjesec uzmu 10 posto iznosa novčane pomoći koju dobivamo od grada'

bez milosti

Banke nas "deru" s naknadama, to je općepoznata stvar. Svakog se mjeseca uvijek iznova šokiramo kad nam stigne bankovni izvod – tu je naknada za njegovo slanje, potom ona za vođenje računa, pa za izabrani paket... Samo za naknade i kamate "iskeširamo" banci i do 1000 kuna godišnje!

No najviše boli činjenica da novčarske kuće nemaju milosti ni prema socijali, preciznije korisnicima osobne invalidnine. Majka (podaci poznati redakciji) koja je svojem 10-godišnjem djetetu morala otvoriti račun radi isplate pomoći od Grada Splita u iznosu od 150 kuna mjesečno, kaže da mu se svaki mjesec skida pet kuna naknade za bankovni izvod.

– Na tom računu, dakle, moje dijete nema nikakvih primanja osim 150 kuna spomenute pomoći koju Grad dodjeljuje korisnicima osobne invalidnine. Isplata invalidnine od Centra za socijalnu skrb ide, naime, na roditeljev račun. U Splitskoj banci, čiji je sljednik OTP banka, ponudili su mi slanje tog izvoda a da mi uopće nisu rekli koliko će me to koštati. Pretpostavljala sam da se klijentima kao što je moje dijete bankovne naknade uopće ne naplaćuju, ali očito sam bila u krivu – govori majka iz Splita.

Još jedna Splićanka, koja ima 20-godišnju kćer s težim tjelesnim invaliditetom, kaže kako njih OTP banka još više cijedi.

– Dakle, osim tih pet kuna naknade za izvod, uzimaju nam još i 11 kuna za vođenje računa. Pa to nije normalno! Svaki mi mjesec, dakle, uzmu 16 kuna naknade, što je 10 posto iznosa novčane pomoći koju dobivamo od Grada Splita. Najapsurdnije od svega jest to što po takvom računu, koji ima moja kći, nisu moguće nikakve transakcije, tipa "ulaženja" u minus, kupovanja na rate i slično, nego isključivo podizanje gotovine. Unatoč tomu, oni uzimaju naknadu za vođenje računa! Ako se dobro sjećam, Splitska banka je ukinula obračunavanje svih naknada za račune čiji su korisnici primatelji osobne invalidnine, da bi ih njezin sljednik, OTP, sada vratio – govori majka 20-godišnjakinje.

Komentar spomenutih pritužbi zatražili smo, naravno, i u OTP banci. Ondje tvrde kako je riječ o nesporazumu koji su spremni riješiti.

– Ako je zaista ikome iz navedene skupine djece naplaćena naknada od 11 kuna za vođenje računa, riječ je o nesporazumu i sva naplaćena sredstva za trošak vođenja računa bit će vraćena. Djeci do 15. godine OTP banka uopće ne naplaćuje naknadu za vođenje računa, bez obzira na vrstu uplata. I onim starijima, dakle svim klijentima bez obzira na dob koji pripadaju nekoj od socijalnih kategorija, OTP banka pruža mogućnost ugovaranja tzv. Socijalnog paketa, koji uz mjesečnu naknadu od svega jedne kune sadržava vođenje tekućeg računa, internetsko i mobilno bankarstvo, kao i deset besplatnih platno-prometnih transakcija u kunama mjesečno. Sukladno tomu, roditelji djece starije od 15 godina za uplatu navedenih potpora trebaju ugovoriti ovaj paket, te ih molimo da se jave u najbližu poslovnicu OTP banke – objašnjava glasnogovornica Silvija Bareša.

Naknada za izvod, koji se šalje na kućnu adresu, za sve je korisnike, bez obzira na vrstu primanja, jednaka i iznosi pet kuna.
Kako je apsurd i to što vlasnici spomenutih računa, dakle korisnici socijalnih naknada, odnosno njihovi skrbnici, novac uopće ne mogu podizati na bankomatu, nego moraju čekati u redu pred šalterom, iz OTP banke su se osjetili pozvanima reći nešto i o ovom pitanju.

– Provodimo aktivnosti unaprjeđenja poslovanja u segmentu IT razvoja koje će uskoro omogućiti da se, osim na šalteru poslovnice, do ovih sredstava može doći podizanjem na bankomatima ili plaćanjem karticom na prodajnome mjestu – poručuju iz OTP-a.

Čekamo odgovor Ministarstva za demografiju

Upit o spornim bankovnim naknadama poslali smo i Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, u namjeri da doznamo imaju li oni ikakvih saznanja o tomu, odnosno jesu li im se možda korisnici osobnih invalidnina žalili.

Od nadležnih u Ministarstvu htjeli smo doznati mogu li oni reagirati dopisom prema svim bankama da se ukine ovakva poslovna praksa koja nema veze s društveno odgovornim poslovanjem, no do zaključenja teksta nismo dobili njihov odgovor.

 

Naslovnica Hrvatska