Novosti Biznis

što donosi Nova era zračnog prometa

Let preko Atlantika za samo deset eura

što donosi Nova era zračnog prometa

Novi ‘raspored na nebu’ omogućit će otvaranje novih radnih mjesta i jeftine karte, milijune novih putnika, ekonomsku dobit

Novi ‘raspored na nebu’ omogućit će otvaranje novih radnih mjesta i jeftine karte, milijune novih putnika, ekonomsku dobit

Oko 80 tisuća novih radnih mjesta i letovi za svega desetak eura u idućih pet godina najvažnije su posljedice, prema predviđanjima stručnjaka, potpisanog sporazuma o prekoatlantskom zračnom prometu između SAD-a i Europske unije, koji je friško stupio na snagu i otvorio novu stranicu u svjetskom zrakoplovnom prometu.

Kao što je poznato, zahvaljujući “otvorenome nebu”, zračni prijevoznici Europske unije moći će polijetati prema Americi iz bilo kojega grada u Europskoj uniji, ali i obrnuto.

British Airways i Air France već su najavili planove polijetanja izvan svojih domovina, a prvi let realiziran je u ponedjeljak, kad je avion Air Francea odletio prema Los Angelesu iz Londona.

- Svaka druga industrija danas ima priliku za napredovanje i globalni razvoj. Zašto ne i zrakoplovni promet? - izjavio je Giovanni Bisignani, direktor IATA-e.

Preko Atlantika moći će ubuduće letjeti svi avioprijevoznici umjesto da to pravo ekskluzivno pripada samo kompanijama British Airwaysu, Virgin Atlantic Airwaysu, United Airlinesu i American Airlinesu.

Restrikcije su se odnosile samo za avione određene vrste koji su mogli polijetati tek iz svojih matičnih zemalja. Takav režim trajao je posljednjih trideset godina, pa je bio red da se situacija konačno promijeni.

Nebo će biti punije

Smatra se da je riječ o najambicioznijem sporazumu u sektoru zračnog prometa ikad, koji obuhvaća 60 posto svjetskog prometa. Uz opću konstataciju da će nebo nad Atlantikom biti prošarano brojnim letovima više nego inače, stručnjaci ipak ne dijele ista razmišljanja o budućnosti ovog sporazuma.

Mnogi smatraju da je tržište već dovoljno konkurentno te da će u konačnici profitirati male zračne luke jer će za velike biti teško dobiti dozvolu za slijetanje.

S druge, pak, strane, novi “raspored na nebu” omogućit će otvaranje novih radnih mjesta, milijune novih putnika te ekonomsku dobit članicama EU-a.

Ono što je najvažnije, cijene avionskih karata mogle bi se drastično spustiti, no u takve posljedice sumnjaju neki stručnjaci, očekujući tek neznatno sniženje cijena karata.

Utrka cijenama

 Irski Ryanair, veća europska low-cost kompanija, najavio je također letove preko Atlantika. Plan im je prodavati karte za prvu i ekonomsku klasu, s tim da bi najjeftinija karta koštala samo deset eura. Živi bili, pa vidjeli!

Naslovnica Biznis