Mozaik Život

NOVA KARIJERA

'U 40-ima žena treba ovako izgledati!': znali ste je kao pjevačicu, a onda je 'pobjegla' u hram i zaljubila se; Otkriva tajne životnog zadovoljstva, pa i onog u toplesu

NOVA KARIJERA

Kad je devedesetih godina ušla u kultnu splitsku grupu "Stijene", Ines Žižić bila je u svojim dvadesetima. Iako je završila srednju novinarsku školu, nasljednica Zorice Kondže i Maje Blagdan imala je želju okušati se u pjevanju, a svojim je neobičnim i rašpastim vokalom odmah osvojila publiku.

U Stijenama je u jeku Domovinskog rata provela dvije godine, a napustila ih je jer se više posvetila duhovnom životu: meditaciji i jogi.

Posljednjih je sedam godina posvećena radu na lifestyle portalu atma.hr čija je vlasnica, putuje svijetom, ne isključuje mogućnost i da opet stane za mikrofon (trebao bi to biti dobar heavy metal bend), uskoro otvara i YouTube kanal gdje će davati savjete o zdravom životu, no ono čime najviše plijenu pažnju – njezin je besprijekoran izgled na kojem joj mnoge žene itekako mogu biti zavidne.

Otkrijte nam tajnu svoga besprijekornog izgleda u 46. godini?

– Kao prvo, hvala na komplimentu, ali mislim da nitko nije besprijekoran, niti bi trebao biti, čar neke osobe je prvenstveno u njezinoj autentičnoj i nesavršenoj jedinstvenosti, u stavu i samopouzdanju. Pa tek onda izgled, jer izgled sam po sebi dosadi, izblijedi, promijeni se, ali dobra energija ostaje.

Mislim da izgledam onako kako bi jedna žena u četrdesetima i trebala izgledati. U tim godinama svi bi još mogli i trebali izgledati vitalno i atraktivno, nisu to neke pozne godine. Iako su mi dosad sve bile najbolje, četrdesete su mi posebne iz ovih razloga: stekao si iskustvo, samopouzdanje, znaš tko si i što hoćeš – ili barem znaš što nećeš – i najvažnije: imaš u sebi neku vrstu duhovne perspektive, mudrosti i mira.

Jer starost bez mudrosti je patnja. S druge strane bi trebao imati i manje iluzija, predrasuda, uspoređivanja, natjecanja, ega, nesigurnosti i opterećivanja glupostima. Divno samooslobođenje. Još ako si kroz život volio sebe i pazio sebe: imaš snagu i vitalnost lava.

Ako i postoji neka tajna, mislim da se krije u mom divnom i podržavajućem mužu te dobroj genetici budući da su mi roditelji blizu 90. i još su fizički aktivni. Osim toga zdravo se hranim, ne pušim, ne pijem i redovno vježbam.

Važno se i zabavljati na zdrav način, ne uzimati stvari preozbiljno i znati se smijati samom sebi. Jako volimo putovati, a najdraže mi je ići po muzejima i heavy metal koncertima. Voljeli bismo i jedan Harley Davidson uskoro, to su sad te godine.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dead serious/focused here - but wait... What's HE looking at?🤔🍑@darioduisindzunic

A post shared by Ines Zizic (@ineszizic) on

Kako izgleda vaš jelovnik? Što se na njemu najčešće nalazi?

– Dakle, vegetarijanka sam 26 godina, ne jedem od dvadesete godine meso, ribu i jaja. Jadna ja, pa kako živim... Prehrana mi je sportska, s dosta proteina i nešto manje ugljikohidrata (biram uvijek složene), puno zelenjave, sezonskog voća, superhrane, integralnih žitarica, mahunarki, sjemenki, orašastih plodova.

Od izvora proteina volim tofu, tempeh, seitan, veganske Beyond burgere, proteinski jogurt i sir. Preferiram svježu, organsku hranu i kuhanje kući. Polako naginjem i na veganstvo, suprug je vegan. Izbjegavam junk food, peciva, šećer, gazirano...

Već 22 godine kuham za svoju obitelj, posebno volim raditi torte. Obično jedemo više manjih obroka dnevno. Nisam sportski fanatik, ne važem hranu, ali sam okvirno svjesna kalorijskog unosa i omjera makronutrijenata.

Većinu godine se ne zamaram puno time, samo pripazim pred ljeto, kada uvodim kardio, tj. trčanje i pazim da sam u blagom kalorijskom deficitu, kako bi se riješila eventualnog viška masnoće, ali zadržala teško stečene mišiće.

Priuštim si tu i tamo tzv. cheat mealove, i to bez grižnje savjesti, a najdraže su mi čokoladne torte. Obožavam i kavu, posebno tursku.

Koliko često trenirate?

– Sa suprugom se rekreativno bavim bodybuildingom od svoje 25. godine, ali tek posljednjih pet godina intenzivnije i bez pauza. Idem u fitness centar oko pet puta tjedno i vježbam sat do sat i 20. Volim raditi jako intenzivno i s pristojnim težinama, ne bojim se upale, dapače volim je, nema do onog osjećaja kada ti se poslije treninga noge ili ruke tresu toliko da ne možeš otvoriti ormarić u svlačionici i dovući se do parkinga, ono da ne znaš kako ćeš iduća dva dana čučnuti ili sjesti. To vam je tajna.

Gurati sebe izvan granica, boriti se s vlastitim samonametnutim limitima, vaditi se stalno iz zone komfora, to se zove jačanje. Ukratko, trenirati kao zvijer, a ne dama, i tako stalno, za neki vidljivi rezultat, nekoliko godina barem. Trening mi je terapija, zabava i strast, tamo sam u zenu. Žene, ne bojte se dizati teško, nećete dobiti mišiće kao one neke bodybuilderice, to su uglavnom žene na steroidima.

Kakvi ste kad su kreme, šminka i ostale ženske stvari u pitanju?

– Koristim kreme koje ne koštaju više od sto kuna. Volim se šminkati svaki dan. Pazim na kožu od mladih dana, koristim visoki zaštitni faktor, nikad ne sunčam lice, radim često pilinge i stavljam maske, religiozno skidam šminku pred spavanje. Najviše ulažem u tekući puder i highlighter, obožavam Estee Lauder i Yves Saint Laurent.

Obožavam mijenjati boje kose, u zadnjih pola godine sam bila brineta, plavuša, ružičasta, sada je u planu ljubičasta... Prirodno mi je kosa ricasta i suha, ali, na svu sreću, bujna i otporna. Godinama je bila jako duga, u 43. sam napravila lob frizuru i preporodila se.

Jako se volim kupati u kadi s magnezijem, to je moj wellness, opušta mišiće kao ništa drugo. Sa mnom u kadi su action figura Jasona Momoe kao Aquamana za zaštitu, spiza, meditativna glazba i neka motivacijska knjiga. Rijetko idem u spa i na masaže, ne osjećam da mi nešto to treba, opuštena sam i zadovoljna i bez toga. Ne idem na nokte, trepavice, umetke kose, nisam ljubiteljica nikakvih ekstenzija.

Volite li se kupati u toplesu?

– Svaki dan po splitskim plažama od 11 do 15 sati, kad je sunce najzdravije. Dođite na izložbu!

U kolovoškom broju Playboya izišao je tekst o vama s popratnim fotografijama koje su poprilično čedne. Jeste li možda razmišljali da ipak pokažete malo više?

– Ja sam ih, naravno, molila i molila, no kad su me vidjeli, rekli su mi – ajte se vi, gospođo, radije obucite, bolje ćete izgledati u robi. Ma zezam se. Ne bih nikada, iako sam imala ponude. Neke stvari su bolje kada su skrivene.

Koji dio na sebi najviše volite?

– Mozak, a ako baš hoćete onako površno: možda noge i kosu. Ništa ne želim promijeniti, možda samo popravljati pokvarene dijelove. Napokon sam u ovim godinama prihvatila i zavoljela sebe i počela živjeti u istom tempu sa životom. Nema više onoga "a kad bi barem...", nema više vraćanja u prošlost ni onog konstantnog planiranja života koji se tek treba dogoditi.

Sreća je svakodnevni izbor i djelovanje, a ne puka posljedica željenih okolnosti. Treba živjeti punim plućima, voljeti prvo sebe i onda sve oko sebe, raditi samo ono što želiš i voliš, otkačiti tuđa očekivanja. Otpustiti ogorčenost i mentalitet žrtve, zahvaliti u sebi svemu i svima, ne zamjerati nikome jer sve je s razlogom došlo na naš put. I otišlo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ines Zizic (@ineszizic) on

Stvoriti novo ja, stvoriti ga bezbroj puta... Stalno raditi inventuru svog života, promatrati i preispitivati se, odbacivati stara, nepotrebna uvjerenja. Ne držati se prošlosti. Smatram da je bolje uvijek ispred nas, da se razvijamo i rastemo kao osoba, prošlost je u prošlosti s razlogom. Jedino postoji sadašnji trenutak.

Što mislite o estetskim zahvatima, kojima sve više djevojaka i žena u današnje vrijeme pribjegava?

– Nemam ništa protiv toga, možda i ja budem u starosti koristila te usluge, kada bude trebalo promijeniti ili zategnuti kakav dio mašine. Svatko ima svoje tijelo da s njim radi što god hoće, dokle god ne šteti drugima. Mislim da je to privatna stvar. Statistike rasta zarade i zahvata u toj industriji danas govore same za sebe.

U četrdesetoj godini postali ste majka. Učite li sina da od ranih nogu bude u sportskoj formi?

– Suprug i ja smo bili u skladnom braku 16 godina prije rođenja djeteta, ali nismo tada imali želju za razmnožavanjem. Ljudima je to čudno. Nije mi jasno zašto, pa nije dijete jedini cilj života. Previše drugih zanimacija i putovanja je bilo u našem životu, jednostavno nismo osjetili da je vrijeme. Danas ima puno tzv. childfree parova.

To je u redu i to je privatna stvar, bitno je ne osuđivati jer svatko ima svoje razloge. No, u 39. godini sam osjetila baš jaku želju za djetetom i odmah se sve posložilo. Imala sam urednu trudnoću, prirodan porod, iako ne jednostavan. Rodila sam snažnog, velikog i živahnog sina, on sada ima šest godina i ide u vrtić.

Obožava plivanje i sportske aute. Drži me vitalnom i mladom. Ohrabrivat ću ga da u životu bude sretan, voli sebe, poštuje druge i pronađe svoju strast, radi što god mu srce hoće.

Koliko vam se život promijenio nakon što ste živjeli u Indiji?

– U svojim ranim dvadestima, tri godine sam živjela u hramovima bhakti joge, a u Indiji sam bila u dva navrata, po mjesec dana. Taj redovnički život me jako promijenio nabolje, stekla sam disciplinu i duhovno znanje, odvojila se od nekih starih uvjerenja, dobila unutrašnje odgovore na mnoga pitanja koja su me jako intrigirala, tu sam upoznala mnoge divne učitelje i ljude koji su mi i danas prijatelji.

I najvažnije – tu sam upoznala svog supruga Darija, moga životnog partnera i srodnu dušu. Ništa nije slučajno.

Proteinski doručak


Nakon buđenja prvo popijem puno vode. Odradim neke duhovne tehnike, vježbe disanja, meditaciju, vizualizacije, kao i rastezanje.

Nakon toga popijem jednu poveću i jaču tursku kavu, blato tip. U fazi definicije (rezanja), pijem puno zelenog čaja ili čaja od kukuruzne svile, fat burner (lipofenom extreme, vegan) i oko pet puta tjedno trčim na tašte nekih pola sata, na svježem zraku.

Nakon trčanja pripremem sljedeći doručak koji je gotov za tri minute, i baš mi nekako odgovara; vegetarijanski je, ukusan i zdrav, za mene idealan po makronutritivnoj i energetskoj vrijednosti.


Proteinski vege super bowl – recept


Sastojci za 1 osobu, pomiješati sve zajedno u zdjeli:

· 200 g skyr jogurta (islandski tip) natur, bez okusa (zimi izvaditi jogurt unaprijed iz frižidera!)

· šaka borovnica (u sezoni svježe)

· neko sezonsko voće po izboru - oko 100 g

· 5-6 oraha (ja volim pekane), 5-6 tostiranih badema, 2 brazilska oraha (selen!)

· 1 žličica mljevenog lana, zimi dodam i 1 žlicu namočenih zobenih pahuljica

· 2 žličice miješanih sjemenki buće, konoplje, sezama, chie i suncokreta, prethodno kratko namočenih (ako nemate sve, nema veze, stavite sto imate od sjemenki)

· cimet, kurkuma, nekoliko namočenih goji bobica i listići metvice (može i bez)

· stevija ili eritrit za zaslađivanje

Ovaj doručak je lagan, dakle ne pada teško na želudac, visoko je proteinski (daje sitost), nije kaloričan, daje mi energiju za teži trening u teretani, kao i za cijelo jutro.

Ima oko 30-35 g proteina, a samo oko 350 kcal.

Skyr jogurt od 200 g ima čak oko 22 g proteina, a samo oko 120 kcal!

Borovnice su niskokalorično i niskougljikohidratno supervoće, prepune antioksidansa, orašasti plodovi, goji, sjemenke, cimet i kurkuma su prava riznica zdravlja, puni vitamina, minerala, zdravih masnoća.

Većina navedenog spada u tzv superhranu! Ovaj doručak jedem iz ovih cool eko kokosovih zdjelica, ukrašen svježim listićima metvice iz našeg vrta.

Teško je, ali isplati se

Trening mi je koncipiran u tri vrste treninga, po mišićnim skupinama s istom funkcijom: push (rame, prsa, triceps), pull (leđa, biceps, stražnje rame) i leg day (noge, gluteus) u kojima odradim cijelo tijelo.

Možemo reći da odradim svaki dio tijela otprilike dva puta tjedno. Sve vježbe radim po četiri serije, a ponavljanja radim od min 10 do max 20, do otkaza, kratke su pauze, samo da uhvatim dah, često kombiniram supersetove i dropsetove.

No i to mijenjam, pa se ponekad uhvatim dužih pauza i većih težina, bez supersetova. Bit je u stalnom šokiranju mišića. To zvuči mazohistički, ali kroz disciplinu se stvori i ljubav prema tome i onda je gušt.

S mnogim vrijednim stvarima u životu je to tako. Prvo motivacija, stjecanje znanja i disciplina, a onda kroz taj kontinuitet dolazi zadovoljstvo i rezultat. Kardio ne volim previše i radim ga samo povremeno radi zdravlja, ali ipak češće u fazi skidanja masnoće. tj. definicije, tada skoro četiri puta tjedno oko pola sata, ujutro na tašte ili iza treninga.

Naslovnica Život