Mozaik Život

Problemi u spavaćoj sobi

Kod muškaraca izaziva erektilnu disfunkciju, a kod žena probleme s postizanjem orgazma: uništava li vam ovaj poremećaj seksualni život?

Problemi u spavaćoj sobi

Postoji li osoba s kojom ste bliski, a da vam se nikada nije požalila na neispavanost? Od radnih kolega preko ukućana, a primjećujete to i na ljudima s kojima se vozite u autobusu i s njima simultano zijevate - u današnje doba sve je više onih kojima bi dva-tri dodatna sata sna sasvim dobro došla.

Ako se pak ne vozite autobusom, primijetite druge vozače na semaforima. Ne samo ujutro, već i po povratku s posla, a navečer je zijevanje ionako uobičajeno. No riječ je o začaranom krugu nedovoljno spavanja i iscrpljivanja u društvenim aktivnostima i na radnome mjestu koji nikako da se odvrti. 

Na sve "minuse" nedostatka sna upozorava i znanost, piše CNN. Povezuje se s povišenim krvnim tlakom, prekomjernom težinom, promjenama u raspoloženju, paranojom i depresijom, kao i izraženijim rizikom za dijabetes, a tu su i udari, srčane bolesti, demencija i neki oblici raka... 

Uza sve nabrojano, nedovoljna količina sna utječe i na vaš - libido.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Love Hot Sexy Couples™ (@lovecouples_143) on

Pokazalo je to posljednje u nizu istraživanja, koje je u svoju knjigu uključila i Laure Mintz. Autorica bestselera "Vodič umorne žene za strastveni seks" ("A Tired Woman's Guide to Passionate Sex") pojednostavnila je rezultate:

"Prilično je logično. Ako ste iscrpljeni i niste se naspavali, vaš će seksualni nagon biti ekstremno nizak", kaže ona.

"Jednog dana samo shvatite da vam je popodnevno spavanje nadmašilo seks kad su u pitanju omiljene aktivnosti...", kaže jedan popularni tweet kao dodatak.

Istraživanje pak koje objavljuje Journal of Sexual Medicine provedeno je na 4.000 žena i muškaraca u ranim do kasnim 60-im godinama života i malo je detaljnije od gore spomenutog zaključke. Rezultati su pokazali da se kod muškaraca loše navike spavanja povezuju s erektilnom disfunkcijom, a kod žena s problemima kod postizanja orgazma.

Još je jedan važan element u priči - poremećaj spavanja znan i kao apneja zaslužan je za neke od slučajeva. Pacijenti iscrpljeni ovim teškim stanjem (a sve je više i mladih koji boluju) često ne znaju što im se događa, već je jedini simptom kronični umor.

Počinje umorom, a posljedica može biti moždani ili srčani udar: naš poznati voditelj otkrio da boluje od rijetke bolesti; 'Nijedan doktor nije znao što mi je'

Bolest koja vam zagorčava život, a da ni ne znate: poznati voditelj progovorio o užasima koje ona nosi, ako imate ovih sedam simptoma, pođite liječniku

Manjak sna, u konačnici, bio potaknut poremećajem spavanja ili lošim navikama, utječe, tvrde znanstvenici, na smanjenje razine testosterona i može rezultirati smanjenjem seksualne želje, a u najgorim slučajevima i erektilnom disfunkcijom.

Evo i kako: najveća razina hormona izlučuje se tijekom REM faze spavanja - one "iscjeljujuće", koja kada tek nastupi traje svega 10ak minuta. No kako noć odmiče, REM faze postaju dulje, a posljednja traje čak sat vremena. Ukoliko ne spavate dovoljno dugo da uđete u nju, vaš se testosteron neće "obnoviti", već spasti na vrlo niske grane.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Love Hot Sexy Couples™ (@lovecouples_143) on

No ne trebaju samo muškarci prirodni testosteron. Kako bi održalo zdravlje kostiju, mentalno zdravlje i unaprijedilo mišićnu masu, tijelo svake žene izlučuje doze ovog hormona. I kod žena je često skrivena dijagnoza apneje kriva za poremećaje u spavanju.

Podsjećamo, apneja je stanje u kojemu dođe do prekida disanja tijekom spavanja, a točnije, radi se o privremenom kolapsu mekih tkiva u stražnjem dijelu vrata što uzrokuje kratkotrajno zaustavljanje disanja.

"Žene i muškarci koji imaju probleme u seksualnim odnosima trebali bi najprije svog liječnika upitati o problemima sa spavanjem", kaže psiholog Michael Breus za CNN.

Drugo istraživanje, provedeno na 171 studentu, pokazalo je kako samo jedan dodatni sat vremena sna noću povećava želju za seksom sljedećega dana za 14%.

National Sleep Foundation upozorava da bi svaka odrasla osoba za pravilno funkcioniranje trebala sebi osigurati 7 do 9 sati sna noću. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Love Hot Sexy Couples™ (@lovecouples_143) on

 

Naslovnica Život