Mozaik Život

Besplatni marketing

Domaći se zgražaju, a turisti fotografiraju k'o ludi: 'selfie' je ovog ljeta glavni pomoćnik ugostiteljima na našoj obali, evo kakve lokacije posebno privlače furešte

Besplatni marketing

Fenomenu selfija ne tako davno smijali smo se jer se, kad ga raščlanimo i stavimo izvan pomodnog konteksta, ipak radi o ponešto infantilnom činu. Nije, međutim, trebalo puno da "selfiranje" od beznačajne osobne samopromocije postane platforma za sjajan marketing, a u turizmu je jednostavno neizbježan.

Ako se negdje niste fotkali i objavili to na Instagramu, kao da niste ni bili, ponovit ćemo poput papige otrcanu frazu. Pa zašto onda ne bismo tu modu okrenuli u korist promocije turizma i grada, pitala se to i Hloverka Novak Srzić, direktorica makarskog TZ-a koja se nije puno morila s pričom i konceptom nego je plastičnim suncokretima nadsvodila Kalalargu.

I premda je čin naišao na zgražanje domaćega svijeta, turisti se, eno, tamo fotkaju kao ludi. Baš im je fora cvjetni plafon u kali. Ako je fotografiranje turista i dijeljenje po Instagramu s hashtagovima svojevrsna turistička vrijednost sama po sebi, onda nas baš zanima gdje se to naši gosti najradije slikaju i s čime nas promoviraju među svojim krugovima. Koji ih prizori zanimaju, koja znamenitost, prirodni motiv ili pak posve banalna sličica, poput zelene škure ili cvijeta lavande?

Odete li na Instagram, najpopularnije objave su one svjetionika, glavne plaže, rive, lukobrana, Kačićeva trga...Prođete li gradom, učinit će vam se da se svi fotografiraju pored spomenika makarskom galebu. Grudi Šimine djevojke već odavno su se izlizale od pipkanja i slikanja. S druge strane, njegov "kolega" s druge strane rive ni najmanje nije napet turistima, bar to je nekakav prvi dojam. Pored spomenika kupaču malo se tko sjeti fotografirati. Spomenik Sv. Petru je, pak, po svoj prilici daleko atraktivniji.

Jedinstveno i autentično

Međutim, da ne pametujemo preveć, mikrofon smo dali makarskoj Turističkoj zajednici, a top-listu najslikanijih motiva izradila je Sanja Glavina. Iznenađujuće, ali očito ipak podcjenjujemo naše goste vjerujući da će se dati impresionirati glamurom i nadobudnim ljudskim intervencijama. Naime, mahom se radi o bogomdanim lokacijama, jedinstvenim i autentičnim. Tako, osim neizbježne glavne plaže kod Žute kuće i lukobrana s kojega puca pogled i na more i na grad s Biokovom u pozadini, uglavnom imamo na listi prirodni krajobraz, poput stijena za skakanje na Osejavi, klupe pored lanterne na Sv. Petru, te spomenika Sv. Petru. No od Glavine doznajemo da se hrpa selfija okine i kod šumarske kućice na Osejavi, na putiću s kojega puca pogled na Nugal, te u Kotišini, s pogledom na Makarsku ili pak Biokovo. Popularan su motiv i stijene koje izviruju iz mora na Ramovi, a neizbježno su tu i ljupka Kalalarga te Kačićev trg.

Za prvih pet lokacija odradili smo foto shooting, i to s lijepom Mateom Jurković, pravnicom, dugogodišnjom atletičarkom i - zaljubljenicom u putovanja. Matea je, naime, obišla Ameriku, Australiju, Novi Zeland, Kinu, Indoneziju...

- Ipak, za mene nema ljepšeg kraja od moje Makarske. Ne govorim ovo tek tako, jer zbilja tako mislim - kaže nam Matea, dodajući kako je, unatoč našim grintavim uvjerenjima, Makarska s okolicom ipak ostala solidno "konzervirana" od pretjerane komercijalizacije.

Poseban ugođaj

- Poseban je ugođaj i prirodni ambijent, sačuvan je mir, a to i jest razlog zašto nam gosti dolaze. I izbor lokacija potvrđuje da ih najviše privlači netaknuta priroda - komentirala je Matea.

Drugu listu je skrojila Petra Čolak, influenserica koja i sama stalno putuje i koja ima gotovo 130 tisuća pratitelja na Instagramu. Petra je odradila i fotkanje po svojem izboru, vodeći se time gdje bi se trebala obavezno slikati kao netko tko se probija u šarenoj, glamuroznoj i romantiziranoj džungli Instagrama. Svaku Petrinu sliku pogleda između 100 i 300 tisuća ljudi, a simpatična Makarka upravo se vratila s putovanja po Španjolskoj, Italiji i Nepalu. Samo dan-dva nakon povratka doma uhvatila se fotoaparata i za Kroniku snimila lokacije po svojem izboru, iako je trenutno u pripremama za otvaranje obrta za digitalni marketing.

- Pri izboru se vodim time da bude zanimljiva lokacija, mora imati neki atraktivan motiv odnosno pozadinu. Kačićev trg je najpoznatija lokacija, a influenseri se inače redovito fotkaju ispred glavnih trgova, kulturnih građevina i crkava. Sljedeća je Kalalarga, koja je cijela dopadljiva sa starim kamenom i motivima, prava dalmatinska ulica. Ja sam se slikala pored cvjetova, no mogla sam bilo gdje. Lukobran je meni apsolutni favorit, tu sam inače snimila hrpu fotografija. Sam po sebi izgleda elegantno, uvijek je puno brodova i pruža odličan pogled na cijeli grad. Izabrala sam i Sv. Petar s katancima i lijepim pogledom na brodove, lukobran, grad i Biokovo, te crkvu sv. Petra - objasnila je Petra.

Naslovnica Život