Mozaik Život

JEEP RENEGADE 1.6 MJET DDCT6 LIMITED

Obnovljeni američki SUV s talijanskom putovnicom krasi svježiji izgled i poboljšan turbodizelaš

JEEP RENEGADE 1.6 MJET DDCT6 LIMITED

Renegade kao prvi Jeepov SUV koji nije proizveden u Americi nego u Italiji, točnije u tvornici Melfi SATA, predstavljen je 2014. godine, da bi nakon četiri godine doživio redizajn.

Na pretrpanom tržišnom segmentu postao je ljubimac kupaca koji traže SUV koji može osigurati kombinaciju off-road sposobnosti Jeepa s dimenzijama i elegancijom savršenim za uživanje u gradskom stilu života. Sada je Renegade obnovljen izvana, ali i ispod lima s bogatijom opremom.

I što je najvažnije u usporedbi s početnim prethodnim modelom (1,6 Sport s prednjim pogonom i 100 KS), cijena redizajniranog Renegadea starta od 155.370 kuna (verzija 1,0 Sport s prednjim pogonom i 120 KS) i niža je za čak 26.632 kune. Njegova sigurnosna oprema još je bogatija, a infotainment sustavi su najnapredniji.

SUV rastegnut na gradskih 4239 milimetara i smješten na prilagođenoj platformi Fiata 500L dobio je nove 3-cilindarske i 4-cilindarske turbobenzince snage 120, odnosno 150 KS i to je u suštini najveći dobitak Renegadea u pitanju redizajna.

Međutim, mi smo na testu imali inačicu s Fiatovim poboljšanim 1,6-litrenim Mjet turbodizelašem od 120 KS, koji je bio u kombinaciji sa Alfinim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DDCT), te prednjim pogonom.

U startu treba naglasiti da je riječ o uglađenom i dovoljno snažnom agregatu kojeg krasi okretni moment od 320 Nm, raspoloživ već od 1750 „điri“. Bez obzira na povišenu karoseriju Jeepa i masu od nešto manje od tone i pol, spomenuti agregat zadovoljava sve vozačke potrebe.

Čvrsta struktura karoserije i fino podešen ovjes čine Renegade nevjerojatno zabavnim automobilom koji je uzdignut od tla 17 centimetara. Zahvaljujući tome, bez obzira na to što ima samo prednji pogon, američki SUV proizveden na talijanskom tlu dobro se ponaša i izvan asfalta.

Naime, pogon 4x4 dolazi u kombinaciji sa snažnijim 2,0-litrenim MultiJet turbodizelašem druge generacije snage 140 ili 170 KS (Trailhawk). Alu naplatci od 17 cola dobro pristaju mišićavoj pojavi Renegadea. Stražnje staklo nije raskošnih dimenzija, tako da u gradskim manevrima dobro dođu senzori.

U šminkerskoj opremi Limited sada se serijski dobiva LED paket koji donosi svjetleće diode u prednja i stražnja svjetla, te maglenke. Grafika stražnjih svjetala i dalje je stilizirana u obliku vojnih spremnika za gorivo, podsjećajući na Jeepovo naslijeđe.

Unutrašnjost uvijek iznenađuje prostranošću, a već na prvi pogled jasno je da je izrada besprijekorna, na tragu one koju nude Audi Q2 ili Mazda CX-3. Pohvale zaslužuje i zvučna izolacija, a plastika neće zaškripati ni kada se vozi lošijom cestom.

Dobrom ukupnom dojmu pridonosi i bogata oprema Limited, koja u unutrašnjosti, između ostalog, sada donosi multimediju s većim dodirnim zaslonom od 8,4 inča i navigacijom. Osim toga, tu su prednji i stražnji parkirni senzori, koji prilično olakšavaju život u gradu.

Za dobar dio sigurnosne elektronike bez obzira na raskošni paket Limited treba doplata. Međutim, Jeepu se ne može prigovoriti da škrtari na Renegadeovoj opremi, pa ni na bilo čemu drugom.

Testni model s turbodizelašem od 120 KS, automatskim 6-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke i prednjim pogonom, te paketom Limited košta 27.470 eura. Međutim, cijena osnovnog modela s 3-cilindarskim turbobenzincem snage 120 KS, ručnim mjenjačem i prednjim pogonom je 20.715 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 120 KS pri 3750/min

Okretni moment: 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4236 x 1805 x 1667 mm

Međuosovinski razmak: 2570 mm

Prtljažnik: 351/1297 l

Ubrzanje: 10,2 s

Najveća brzina: 177 km/h

Potrošnja: 6,7 l/100 km

Cijena: testni model 27.470 eura

Naslovnica Život