Mozaik Zdravlje

POMAŽU ČAK I PUŠAČIMA

Namirnice koje smanjuju rizik od razvoja raka pluća dokazano su zdrave i u prevenciji drugih bolesti, saveznik su u gubljenju kilograma, a u kombinaciji čine najukusniji obrok 's nogu'

POMAŽU ČAK I PUŠAČIMA

Konzumiranje jogurta i vlakana povezano je sa smanjenim rizikom od razvoja raka pluća, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu JAMA Oncology.

Dobrobiti prehrane bogate vlaknima i s redovnim konzumiranjem jogurta već su ranije potvrđene kada su u pitanju kardiovaskularne bolesti i karcinomi probavnog sustava. Novo istraživanje koje je dokazalo pozitivan učinak u prevenciji raka pluća obuhvatilo je 1,4 milijuna odraslih osoba u SAD-u, Europi i Aziji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Andean Sol (@andeansolsuperfoods) on

Sudionici istraživanja bili su podijeljeni u pet grupa, prema količinama vlakana i jogurta koje su konzumirali. Onima kojima je prehrana bila najbogatija ovim namirnicama, rizik za razvoj raka pluća smanjen je za 33% u usporedbi s onima koji nisu konzumirali jogurt i vlakna.

- Istraživanje pruža snažne dokaze koje idu u prilog američkim smjernicama o prehrani za razdoblje 2015. - 2020., kojima se preporučuje prehrana bogata visokim udjelom vlakana i jogurtom - rekla je jedna od autorica studije, dr. znanosti Xiao-Ou Shu.

Dodaje da vlakna i jogurt smanjuju rizik od razvoja raka jednako kod muškaraca i žena, među osobama različitog porijekla, kod ljudi koji nikada nisu pušili, pa čak i kod aktualnih i bivših pušača. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nature's Finest by Nutrisslim (@naturesfinest.hr) on

Za pozitivan učinak vlakana odgovorna su prebiotička svojstva, kaže znanstvenica i objašnjava da su prebiotici neprobavljivi sastavni dijelovi hrane koji potiču rast i aktivnost nekih mikroorganizama u crijevima. S druge strane, jogurt je zbog probiotičkih svojstava poznat po blagotvornom djelovanju na crijevnu mikrofloru. 

Prehrambena vlakna nalaze se u namirnicama biljnoga podrijetla, povrću, voću, sjemenkama i mahunarkama, dok ih meso, mlijeko i jaja gotovo i ne sadrže. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nutri Logika (@nutri.logika) on

Cjelovite žitarice također obiluju prehrambenim vlaknima. Osobito su vrijedne mekinje (posije) pšenice, zobi, riže i kukuruza. 

Jogurt i vlakna poput voća i zobenih pahuljica možda su i najpopularnija opcija za brzi i zdravi obrok, a sad su i dokazano dobri za ljudsko zdravlje. Iskoristite dobrobiti ovih namirnica i umjesto masnih grickalica, kad ste u žurbi, radije posegnite za  zdravom kombinacijom koja će vam dati energije za cijeli dan.

Naslovnica Zdravlje