Mozaik Zdravlje

ne očajavajte, djelujte

Boli vas trbuh, naduti ste i malaksali nakon pretjerivanja sa slatkišima? Jako je važno što iduće pojesti da vam ne bi bilo još gore, evo i kako napokon ukrotiti žudnju za slatkim

ne očajavajte, djelujte

Dogodi se i najboljima. Pazite što jedete, izbjegavate nezdrave šećere i zaslađivače, a onda se pred vama stvori torta, pladanj s pecivima, kutija keksa ili vrećica slatkiša i prije nego vam postane jasno što se zbiva osjećate se malaksalo, boli vas glava, skače vam cukar, osjećate se naduto i boli vas trbuh... Sprašiti puno šećera u malo vremena nipošto nije mudra odluka, no umjesto kajanja i očajavanja - ili, što je još gore, pretvaranja da vam neće biti ništa od malo slatkog - mudrije je primijeniti savjete koje vam donosimo u nastavku, a otkrit ćemo vam i kako obuzdati žudnju za slatkišima.

1. Pripazite što ćete slijedeće pojesti
Proteini, vlakna i zdrave masti. Od toga bi se trebao sastojati vaš idući obrok i to na način da je u njemu bar 50 posto povrća, najbolje zelenog lisnatog, 20 grama proteina, po mogućnosti onih biljnog podrijetla poput leće i slanutka, dok zdrave masti može zastupati hrana poput avokada.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sapana Chandra, MS, CHC (@realandvibrant) on

Takva kombinacija, koja može biti u vidu smoothieja s puno povrća, dobrim proteinskim prahom i sjemenkama konoplje ili pak omleta sa salatom od slanutka i avokadom, usporit će apsorpciju tvari iz prethodnog obroka zasićenog šećerom te stabilizirati razinu šećera u krvi i aktivrati hormone koji potiču osjećaj sitosti. Ono što je vrlo važno, piše MindBodyGreen, je izbjeći da vas nagli skok šećera natjera da uskoro posegnete za novom dozom slatkiša ili druge nezdrave hrane.

2. Isperite organizam
Pojedite hranu bogatu vlaknima i zalijte to s puno tekućine. To će smanjiti nadimanje, a ujedno spriječiti da vam nakon obroka punog šećera podivlja apetit. Želite li biti sigurni da ćete tijekom dana raditi dobre izbore u pogledu hrane, doručkujte ugljikohidrate bogate vlaknima i do večeri popijte bar 1,5 litru vode.

Postupajte tako tijekom jednog tjedna i priuštit ćete svom tijelu temeljito čišćenje, a začarani krug žudnje za slatkim bit će prekinut.

3. Protiv slatkog borite se gorkim
Nakon pretjerivanja sa slatkišima neke osobe osjete mučninu i bolove u želucu, a ako ste i vi među takvima, posegnite za gorkim zelenjem, od davnina poznatim kao lijek za uznemirenu probavu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nora Mojaš (@sjajolika) on

Možete pojesti salatu od radiča, pjat žutinice ili mišance, varivo od kelja ili zapečene prokulice, a MindBodGreen preporučuje i smoothie od pola šalice petrusimula, par stabljiki selena, jednog krastavca i malo đumbira. Okus će popraviti pola limuna, u komadu, a obilje korisnih sastojaka u napitak će unijeti kurkuma i bobičasto voće.

4. Napravite plan
Iza neukrotive žudnje za slatkišima često se krije nedostatak vitamina i minerala. Najmudrije je krvnim pretragama utvrditi cjelokupno stanje po tom pitanju, a nutricionistica koju je kontaktirao MindBodyGreen tvrdi da je kod svojih klijenata sjajne rezultate postigla uvodeći im dodatke poput glutationa i glutamina.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Live Love Nourish | Casey-Lee (@livelovenourishaus) on

Glutation je glavni antioksidans ljudskog tijela, važan u metabolizmu hranjivih tvari - bez njega vitamini ne bi mogli odgovarajuće vršiti svoju zadaću u tijelu - a osim toga je i jedan od glavnih čistača organizma od otrovnih tvari. 

Glutamin je neophodan za odvijanje brojnih procesa u ljudskom organizmu, nužan je za zdravlje imunološkog i probavnog sustava te normalan rad jetre, a vjeruje se i da obuzdava želju za slatkišima. Prije nego ih počnete uzimati savjetujte se s liječnikom.

Naslovnica Zdravlje