Mozaik Zdravlje

'Prava tortura'

Najveće opasnosti promjene u prehrani: probavne smetnje i gripa ništa su prema rizicima oboljenja od srčanih bolesti i Alzheimera; Najvažniji nutrijent nalazi se u 'omraženim' namirnicama

'Prava tortura'

Jedna od najpopularnijih dijeta u svijetu svakako je ona keto. Smanjenim unosom ugljikohidrata i povećanim unosom masti liniju održavaju i brojne zvijezde, no "probila" se i u svakodnevnicu ostatka svijeta. Sigurno znate nekoga tko "pazi" koliko ugljikohdrata, kruha, tjestenine i slatkiša jedu, s ciljem, dakako, mršavljenja ili održavanja postojeće kilaže.

No ono na što mnogi zaboravljaju negativni su utjecaji koje na zdravlje mogu imati promjene u prehrani. Pa i oni pozitivni zasigurno imaju čitav niz utjecaja na tijelo.

Ono što brine nutricioniste posebno je dijeta koja ne dozvoljava ugljikohidrate - "zero carb diet" ne dopušta onima koji je se pridržavaju konzumaciju čitave jedne skupine namirnica, a stručnjaci za portal Health objašnjavaju kako to može biti i iznimno opasno.

Ima li razloga za paniku? O ovoj odvratnoj nuspojavi 'zdravog' jedenja svi šute, evo o čemu se radi

Četiri su opasnosti pritom najizraženije.

1. Nedostatak nutrijenata

Eliminacijom određenih skupina namirnica tijelo se nužno suočava s manjkom nutrijenata, a to nije nimalo bezazleno. Ne postoji suplement koji bi nadoknadio apsolutni nedostatak čitave jedne vrste hrane - predugo zadržavanje na takvoj prehrani može rezultirati ozbiljnim narušavanjem imuniteta, kognitivnih funkcija, a i povećati rizik oboljenja od brojnih infekcija i kroničnih bolesti, uključujući bolesti srca i Alzheimerovu bolest.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Keto & Coconut (@ketoandcoconut) on

Stručnjaci tvrdnju obrazlažu i podacima prikupljenima u takozvanim "plavim tonama", područjima u kojima obitavaju srčano najzdraviji stanovnici svijeta, a njihova se prehrana pretežito bazira na biljnim ugljikohidratima, žitaricama prepunim vlakana i vitamina.

2. Loša probava

Najmanja preporučena dnevna doza vlakana je 25g. Ovaj vrlo važni nutrijent nalazi se isključivo u hrani koja sadrži ugljikohidrate, stoga ne treba napominjati koliko je njihova eliminacija teška za probavni sustav. Prehrana s visokim udjelom vlakana, kažu stručnjaci, može umanjiti rizik oboljenja od srčanih bolesti, smanjuje šanse za udare i poboljšava krvnu sliku.

Neke vlaknaste namirnice isto tako pridonose zdravlju imuniteta, smanjuju rizik od upalnih procesa u tijelu i djeluju kao hrana važna za mentalno zdravlje. Suplementi koji osiguravaju dovoljnu količinu vlakana prisutni su na tržištu, no svaki nutricionist savjetuje da njihov izvor budu primarno cjelovite namirnice.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KETO GRID (@ketogrid) on

3. Nuspojava - prehlada i gripa

Poznata i pod nazivom "keto gripa", ova vrsta prehlade tipična je za one koji su se tek posvetili načinu prehrane koji uključuje smanjeni unos ugljikohidrata, a povećan masti. Simptomi poput glavobolje, mantavice, boli u mišićima i mučnine česti su tijekom prilagodbe u kojoj se tijelo navikava da troši skladištene masti.

Proces brojni koji su ga prošli nazivaju "pravom torturom".

4. Efekti na psihološko zdravlje

Dijete koje uvjetuju pretjeranu količinu ograničenja često dovode do opsesivnog ponašanja kad je u pitanju prehrana. Neki su se pacijenti, tvrdi liječnica Cynthia Sass za Health, znali požaliti i na alijenaciju i reći da im je najviše patio društveni život.

No upozorava također i na promjene u ponašanju, kao i češće dijagnoze depresije i anksioznosti. Stoga i dijeta bez ugljikohidrata ne bi smjela biti prakticirana dulje od perioda koji je odobrio liječnik.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Flat Belly Tips (@bellyfat_fix) on

Naslovnica Zdravlje