Mozaik Zdravlje

UPOZORIT ĆE VAS I URIN

Znate li izračunati koliko točno vode morate piti svakodnevno? Donosimo jednostavnu formulu na koju utječe težina, ali i zdravstveni karton: ne zanemarujte rezultate!

UPOZORIT ĆE VAS I URIN

S obzirom da je prikladna hidratacija neophodna za pravilno funkcioniranje tijela, a i za lijep izgled, te s obzirom da smo u danima toplinskog vala, možda se pitate pijete li dovoljno tekućine, unatoč tome što vam je bočica s vodom stalno pri ruci?

Poznata vam je osnovna preporuka da bi odrasla osoba trebala dnevno popiti oko dvije litre tekućine, s tim da se između 70 i 80 posto unese konzmiranjem vode i drugih napitaka, a 20 do 30 posto kroz hranu.

No, Terry Fairclough, stručnjakinja za prehranu tvrdi da je stvar ipak složenija. Naime, tjelesna potreba za tekućinom ovisi o nekoliko čimbenika, uključujući tjelesnu težinu, fizičku aktivnost, vrijeme, opće zdravlje i još ponešto.

Srećom, postoje neke jednostavne smjernice za određivanje količine tekućine koju vaše tijelo treba. Formula za izračun je umnožak broja kilograma s 0,6, kojeg treba  podijeliti s brojem 15.

Ako težite 60 kilograma, primjerice, izračunat ćete ovako: 60x0.6/15 i dobiti broj 2.4, što znači da vaš organizam dnevno "pita" 2,4 litre vode.

Pri tome treba znati da znojenjem tijelo može izgubiti šest do deset posto tekućine, što je potrebno nadoknaditi. Stoga, ako se bavite umjerenom fizčkom aktivnošću povećajte količinu odgovarajućih pića za najmanje 400 do 600 mililitara, a na intenzivnom treningu barem za jednu litru. U tom slučaju dodajte i prstohvat soli kako biste nadoknadili izgubljene elektrolite.

Činjenica je i da u vrućoj klimi tijelo brže gubi tekućinu koju treba nadoknaditi.

Nemojte dopustiti da osjetite žeđ da biste se napili, trebate popiti čašu vode čim se vaše tijelo počne znojiti, iako to znači da ćete konzumirati veću količinu vode od one koju ste dobili na temelju predložene formule.

Osim toga, uzmite u obzir svoje opće zdravstveno stanje koje ima značajan utjecaj na tjelesnu potrebu za tekućinom. Bolesti čiji su simptomi groznica, proljev, povraćanje i znojenje brzo izazivaju dehidraciju, a izgubljenu količinu vode treba redovito nadoknađivati.

Trudnice i dojilje trebaju više tekućine. Konkretno, trudnice bi trebale konzumirati najmanje 2,5 litre dnevno, dok dojiljama treba oko tri litre vode. Potreba za tekućinom u tijelu se povećava u oba slučaja, a uz odgovarajući unos tekućine u tijelo majki koje doje lakše se stvara potrebna količina mlijeka.

Pet načina za pravilnu hidrataciju

Najčešći znakovi dehidracije su konstipacija, tamni urin jakog mirisa, suha usta, glavobolja, žeđ, iscrpljenost i umorni mišići.

Gubitak samo dva posto vode imat će negativan učinak na koncentraciju! Stoga je dobro znati kako pravilno navlažiti tijelo i spriječiti dehidraciju.

Pijte vodu sobne temeprature, a ne hladnu, jer prva lakše prolazi kroz grlo, posebno ljeti i za tijelo ne predstavlja temperaturni šok koji još više stimulira znojenje.

Započnite dan uz čašu vode koja će nadoknaditi tekućinu izgubljenu tijekom noći i stimulirati izlučivanje toksina iz tijela.

Neposredno prije, za vrijeme i poslije jela nemojte pretjerivati ​​s pićima, jer usporavaju probavu. Razrjeđuju želučanu kiselinu i smanjuju količinu probavnih enzima. Preporučljivo je uzeti čašu vode jedan sat prije obroka.

Izbjegavajte slatka i alkoholna pića i zamijenite ih mineralnom gaziranom ili vodom bez mjehurića, koja učinkovito hidratizira i nema negativnog utjecaja na zdravlje.

Uživajte u svježem voću i povrću, jer ovi plodovi prirodno nadoknađuju potrebnu tekućinu.

 

 

Naslovnica Zdravlje