Mozaik Zdravlje

Sasvim jednostavne

Zdravstveni problem koji imaju milijuni, a da ne znaju, možda i vas 'koči' u životu: ovog ljeta riješite ga se na četiri načina, u kombinaciji su prava bomba

Sasvim jednostavne

Kad vam netko krene dijeliti savjete od kojih ćete se osjećati bolje, biti djelotvorniji i uspješniji životu, vjerojatno krene od onih sasvim banalnih ideja, koje vas u startu odvrate od daljnjega slušanja. Vodu ionako pijete, stres ionako izbjegavate, što biste više trebali?

No postoje četiri načina koja dokazano "pale" kad je u pitanju poboljšanje kvalitete života, djeluju i zasebno, a u kombinaciji su prava "bomba". 

Dokazala su to brojna istraživanja i ispitivanja povedena na onima koji su bili voljni sudjelovati. Jer uistinu je potrebno volje i discipline, no nakon nekog vremena osjetit ćete se upravo preporođeno, piše mindbodygreen. Promjene se dotiču četiri najvažnija područja života svakoga modernog čovjeka, a rješavaju i ključan problem milijuna na svijetu.

Riječ je o upalnim procesima u tijelu i načinima na kjoje se možete riješiti istih. Da se borite s upalom, možda i ne znate, no upravo se tu krije korijen problema sa zdravljem koji vas muče na dnevnoj bazi.

Ljeti je naročito važno umanjiti upale, ali je u isto vrijeme i teže. Visoke temperature, opekline od sunca i dehidracija odnemažu nam u pokušajima da živimo punim plućima, ako se tome pridoda koja upala, ne piše se dobro našoj produktivnosti i radnome elanu.

A nije baš da svi imaju taj komod ljeto provesti meditirajući na plaži.

Maria Borelius, autorica knjige "Health Revolution", savjetuje četiri koraka koja će vas u kombinaciji osloboditi upala i poboljšati zdravstvenu sliku.

1. Protuupalne namirnice 

Prvi i najvažniji savjet je onaj da jedete domaću hranu. Kuhajte kod kuće i koristite namirnice kojima znate podrijetlo. Nemate pojma koliku štetu vam nanosi procesirana hrana praznih kalorija, kaže autorica koja se nutricionizmom bavi godinama.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fit Huntress (@fithuntress77) on

Ako počnete jesti više voća i povrća kuhanog kod kuće, a manje pakirane hrane i gotovih obroka, vaše tijelo će se početi regenerirati. U tom su procesu naročito važne - boje.

Trudite se kupovati svježe namirnice poput borovnica, patlidžana, crvenog luka, zelenih lisnatih namirnica poput špinata, mrkve i naranče... Trudite se cijelu paletu boja servirati na tanjuru, osjećat ćete se bolje.

Umanjite količinu alkohola i kave koju konzuirate, priuptajte liječnika o eventualnim suplementima koje će vam pripisati na temelju vaše krvne slike.

2. Smanjite unos šećera

Naročito se potrudite umanjiti unos rafiniranog, bijelog šećera, no pokušajte isto tako izbjegavati i umjetna sladila. Naročito su pogubna za zdravlje gazirana pića, upozorava Borelius.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kaley Nicole (@krich0072) on

Važno je i da se informirate o namirnicama koje jedete na dnevnoj bazi. Proučite malo pakiranja hrane koju jedete, mogli biste se iznenaditi viđenim. Najčešći "krivci" puni šećera su redom: kruh, sok od naranče, pahuljice i mlijeko. Namirnice su to koje većina jede svakodnevno, a ni ne zna da obiluju šećerom, piše mindbodygreen.

3. Pokrenite se

Jedan od najvažnijih savjeta kojeg biste se konačno trebali početi pridržavati. Krenite na plažu pješke, plivajte, vozite bicikl. Vježbajte kod kuće ili pak samo hodajte. Važno je da krenete, napominje autorica.

I same vježbe rastezanja aktiviraju mišić. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Martina Cappiello (@sahara_dolce) on

4. Bolji bioritam, bolje zdravlje

Za smanjenje upala u tijelu važno je osigurati dovoljnu količinu sna. Važno je uz to i na vrijeme lijegati i rano se buditi, kažu stručnjaci. 

Rizik od kardiovaskularnih bolesti, raka i dijabetesa: imamo lošu vijest za 'noćne ptice', ali i jednu potencijalno dobru; Evo par savjeta stručnjaka za san​

Naslovnica Zdravlje