Mozaik Zdravlje

Možda vas koči

Znate li koliko sati morate spavati da pokrenete proces mršavljenja? Odgovor bi vas mogao iznenaditi, postoji i ono što se zove 'previše'...

Možda vas koči

Mršavljenje je vrlo kompleksan proces, a oni koji su se ikada odlučili na nešto slično mogu to i potvrditi - čini ga mnogo više od samoga izgladnjivanja i držanja dijete, što zna često biti i kontraproduktivno, a zasigurno je više i od napornih treninga koji znaju, ako ništa drugo, mišiće dodatno "napumpati", stoga i izgledamo jači...

No uz propisnu tjelovježbu i isto tako pogodnu prehranu, tu su i oni dijelovi slagalice za koje nikada ne biste ni pomislili da se uopće petljaju u konačan ishod na vagi. A jedna od njih je i san.

Povećava stopu smrtnosti, uništava nas fizički, podložniji smo demenciji i tumorima: nije riječ ni o pušenju ni nezdravoj hrani, a postoji i rješenje, pročitajte savjete stručnjaka

Spavanje ne samo da je ključan elemenet u podizanju imuniteta, onaj koji nam donosi energiju i čini nas spremnima obavljati svakodnevne zadaće, već u pravilnoj dozi može pokrenuti i proces mršavljenja, a može ga isto tako i "prikočiti", piše Popsugar.

Posljednji je tako dio slagalice koja se, otprilike, sastoji od ovih elemenata: kombinacija kardio treninga i treninga snage, obilne količine povrća, dovoljno proteina iz grahorica i nemasnog mesa, kontroliranje stresa te - dovoljna doza sna. 

Većina to ignorira, no upravo je tako - ključan faktor procesa mršavljenja koji i oni iskusni previdjeti, kaže za Popsugar Rizwana Sultana, liječnica specijalizirana za probleme sa snom.

Objašnjava to ovako: osim što omogućava našem mozgu bolju funkciju i potiče našu kreativnost, san utječe i na kompoziciju tijela. Budući da pomaže stabilizirati hormone u organizmu, naročito one koji su zaduženi za kontroliranje gladi poput grelina - glavnog i odgovornog "krivca" za glad te leptina, hormona sitosti.

Ako vam nedostaje sna, razina grelina raste, a leptina se umanjuje, što rezultira jakim osjećajem gladi koji ne mora nužno biti potkrijepljen količinom hrane koju ste pojeli. Drugim riječima, što manje spavate, više biste jeli, a kilaža "pati".

No nije jedino objašnjenje sna koji utječe na mršavljenje u poremećenoj hormonskoj slici. "Tijekom sna, otpuštaju se i hormoni zaduženi za rast mišića", napominje spomenuta liječnica, želeći naglasiti kako optimalna količina spavanja osigurava našemu tijelu da pokaže rezultate treninga.

U djetinjstvu ti hormoni osiguravaju pravilan rast, u odrasloj dobi pak pravilan rast mišića.

Nameće se stoga pitanje - koliko sna je potrebno?

"Ako ste u procesu mršavljenja ili na dijeti, trebali biste spavati između sedam i devet sati noću kako bi se rezultati počeli pokazivati", kaže Sultana. 

Svaki manjak vas ograničava u sljedećem dnevnom treningu, umanjuje vašu snagu i koncentraciju, a uz to i remeti hormonsku ravnotežu. Višak pak sna može vas učiniti tromijima i usporiti cirkulaciju, stoga ni ta krajnost nije preporučljiva.

Naslovnica Zdravlje