Mozaik Zdravlje

Ipak su samo broj

Kako 'pomladiti' svoje prave godine? Postoji jedan način na koji se biološka dob može 'prevariti', navodno je i ključan faktor ako želite dogurati do 90-ih...

Ipak su samo broj

Ako vam se čini da vrijeme leti, a rođendanske torte redaju nekako prebrzo, vjerojatno ste već svoje žalopojke istresli prijateljima sa sličnim problemom - je li moguće da već gazimo..? Ovdje umećemo sporno desetljeće.

No biti mlad danas ne ovisi isključivo o "pravim", bolje rečeno, biološkim godinama. Istraživanje Europskog društva za kardiologiju potvrđuje mnogima omiljenu izreku - čini se da godine jesu "samo broj". Što je još bolje, čini se da stvarnu dob možemo i "prevariti". 

Ono što je objavljeno u ovom opsežnom istraživanju, koje je trajalo pune 24 godine i obuhvatilo 125 000 ispitanika, ide u prilog gore navedenim tvrdnjama, a riječ je, po tko zna koji put, o - tjelovježbi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sanem Ayyavuz (@sanemayyavuz) on

 

Liječnici koji su proveli istraživanje došli su do zaključka kako su način i sposobnost izvođenja određenih fizičkih aktivnosti mnogo bolji indikator kada je riječ o pitanju koliko će osoba poživjeti od same kronološke dobi ispitanika. 

Drugim riječima, pokazalo se kako oni koji imaju veću "fiziološku dob" žive manje od onih koje su redovite vježbe učinile "mlađima", iako se radilo o ispitanicima s vrlo bliskom kronološkom dobi, prenosi mindbodygreen.

Stavljajući ih u niz progresivno teških vježbi na pokretnoj traci, ispitivači su onima koji su sudjelovali u istraživanju pripisali "A-BEST" (eng. "Age Based on Exercise Stress Testing") ili dob baziranu na sposobnosti izvođenja vježbi. Ukratko, pokazalo se da je ovaj broj predvidio smrtnost mnogo bolje od bioloških godina ili godina proteklih od rođenja osobe. 

Podatak možda i nije toliko šokantan - nije prvi put da se tjelovježba povezuje s dugovječnošću, ali prvi je put da se radi o egzaktnim izračunima. 

Liječnici kažu kako je 150 minuta neke vrste tjelovježbe tjedno dovoljno da značajno produlji život osobe. Konstantne "cardio" vježbe pak pomažu usporiti starenje organizma. Treći, uz to i najvažniji zaključak, tiče se učestalosti tjelovježbe kod osoba koje su "prešišale" 90-u. Pogađate, vrlo su usko povezani.

Ukoliko se gibate vrlo malo, najbolje je vježbe uključiti u dnevnu rutinu. Lagana šetnja dvadesetak minuta dnevno mogla bi biti prvi korak, a zatim možete uključiti i zahtjevnije aktivnosti.

Naslovnica Zdravlje