Mozaik Zdravlje

IMAMO RJEŠENJE

Osjećate se mrzovoljno, letargično, fali vam energije?

IMAMO RJEŠENJE
Batat spada među najbolje složene ugljikohidrate, bogat je vitaminom C, betakarotenom, magnezijem i željezom, a sve su to prijeko potrebni energetski hranjivi sastojci. Visoka razina kalija u batatu pomaže ravnoteži elektrolita dok vježbamo, a ujedno i sn

Osjećate se mrzovoljno, letargično, fali vam energije? Taj osjećaj kako biste svaki čas mogli zaspati za svojim radnim stolom možda je rezultat prehrane, pa prebacivanje na hranu koja podiže razinu energije može biti pravo rješenje. Primjerice, zamjena kruha, tjestenine i riže batatom, slatkim krumpirom, koji puno sporije otpušta šećer u krv, osigurat će postojanu razinu energije, a osim toga, bogat je vlaknima pa može pomoći u mršavljenju jer dulje daje osjećaj sitosti.

Batat spada među najbolje složene ugljikohidrate, bogat je vitaminom C, betakarotenom, magnezijem i željezom, a sve su to prijeko potrebni energetski hranjivi sastojci. Visoka razina kalija u batatu pomaže ravnoteži elektrolita dok vježbamo, a ujedno i snižava krvni tlak.

Banana s maslacem od badema

Jedno od odličnih rješenja je banana s maslacem od badema. Ta slasna kombinacija ujedinjuje energiju koju daju voćni šećeri, magnezij i aminokiseline iz banana s B-vitaminima i proteinima iz maslaca od badema, osiguravajući kontinuiranu opskrbu energijom. Ovaj duet pomaže boljem raspoloženju, što može voditi prema boljim rezultatima fizičke aktivnosti na koju nas potiče. Često na teniskim terenima možemo vidjeti tenisače kako u stankama između gemova, kad im treba snage, jedu bananu, a to nije zbog toga što vole to voće.

Upoznajte macu

Maca, korijen koji spada u porodicu rotkvica, najčešće je dostupan u obliku praha, raste u planinama Perua i često ga se naziva peruanskim ginsengom. Koristi od mace dugo su se proučavale i u posljednje je vrijeme stekla popularnost kao dodatak prehrani. Čajnu žličicu praha može se dodati sokovima ili smoothiejima kako bi se tijelu osigurao cijeli niz hranjivih sastojaka koji pospješuju proizvodnju energije.

'Sporogoreća' hrana

Kombinacija dobrih masnoća, vlakana i proteina u orašastim plodovima znači da imaju niski glikemijski indeks, odnosno, da se radi o "sporogorećoj" hrani koja donosi postojanu razinu energije, a ne brzinski plamen. Orašasti plodovi bogati su skupinom B-vitamina, željezom, cinkom, kalijem i magnezijem, daju snagu imunosnom sustavu jer su, između ostaloga, bogati važnim mineralima. Među orašastim plodovima najhranjiviji su orasi, brazilski orasi i bademi.

Jaja iz eko-uzgoja

Kad je riječ o podizanju razine energije u organizmu, važnu ulogu imaju i jaja, osobito organska ili iz slobodnog uzgoja, koja su bogata proteinima i aminokiselinama. Tu je i med, koji su još trkači na olimpijskim igrama u antičkoj Grčkoj koristili kao prirodni izvor energije, te gljive, koje su bogate željezom, a najbolje ih je dodati u juhe i salate.
U namirnice koje će nam povećati energiju spadaju losos, koji je bogat omega-3 masnim kiselinama i B-vitaminima, špinat, iznimno bogat željezom, magnezijem i kalijem, kao i suncokretove, bundevine i chia sjemenke. Sve one odlično će poslužiti kao grickalice, pune su minerala, vlakana, proteina...

Naslovnica Zdravlje