Mozaik Gastro

Doručak, ručak, večera

Pune su vitamina D i nije nebitno kako se uzimaju: sunca nema ni za lijek, liječnici ne preporučuju suplemente, a stvarno nisu ni nužni pored ovih namirnica

Doručak, ručak, večera

O važnosti vitamina D upozoravaju liječnici, nedavno je predavanje Dalmatincima održao i poznati nobelovac Harald zur Hausen. Zaključak je vrlo jednostavan - vitamin D neophodan je za pravilno funkcioniranje ljudskog organizma, ali vrlo je važan i način na koji ćete ga "uzimati".

Nobelovac Splićanima otkrio što misli o povezanosti karcinoma i mesa, ali i što može biti kontraproduktivno za zdravlje: 'U Dalmaciji od toga više štete nego koristi'

O suplementima D vitamina kad je riječ o populaciji u Dalmaciji, zur Hausen nam je rekao sljedeće:

"Osobno, ja ga ne uzimam. Uzimanje vitamina D je opravdano, recimo u skandinavskim zemljama, Islandu gdje ima malo sunca, ali u Splitu ne. Pa vi ovdje imate na pretek sunca, iskoristite to. Uzimanje vitamina D kod vas u ovom kraju može biti i kontraproduktivno, dakle više štete nego koristi!"

No izvori potvrđuju kako je svega 10 minuta izlaganja sunčevim zrakama dnevno dovoljno našemu tijelu kako bi se opskrbilo dovoljnom količinom vitamina D.

Jeste li i vi godinama živjeli u zabludi? Možda upravo zbog savjeta koje 'upijate' sa strane imate problem s kroničnim umorom, zimi je ova pojava mnogo češća

No u ove tmurne dane (a zaredat će se njih nekoliko), kao i tijekom hladnih zimskih mjeseci, ne uspijeva svima opskrbiti se dovoljnom količinom ovog vrlo važnog vitamina. Esencijalan je za zdravlje kostiju, pomaže u borbi protiv obične prehlade jer jača imunitet, a neka istraživanja potvrđuju i da je djelotvoran protiv depresije.

Stoga se u danima kada vas ni ne dotakne sunčeva zraka porudite barem unijeti nešto vitamina D - hranom. Iako ovo nije najdjelotvorniji način opskrbe, ove bi namirnice mogle pomoći:

1. Mlijeko

Osim što je dobar izvor vitamina D, mlijeko je i odličan izvor kalcija. Smatra se "potpunom namirnicom" zbog svoje nutritivne slike, piše BBC Good Food. Birajte svježe, kad to možete.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 🌹Mél🌹Blog Perso🌹 (@meldelcha) on

2. Tuna

Iako ne treba pretjerivati u konzumaciji hrane iz konzerve, tuna je vjerojatno najbolja takva opcija. Birajte filete ili komade, s manje ulja ili u maslinovom ulju. Ocijedite ih od salamure i prelijte domaćim maslinovim uljem, imate kompletan brzi obrok uz kruh od cjelovitih žitarica i salatu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Armando (@armando_ti) on

3. Masna riba (losos)

Ukusni losos bogat je omega-3 masnim kiselinama i vitaminom D, a možete ga pripremiti na razne načine

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Willie's Restaurant • BR,LA (@williesbr) on

4. Jaja

Obiluju proteinima, uz to i 18 različitih vitamina i minerala. Jaja su nepotrebno gurnuta u drugi plan - ove nutritivno bogate namirnice odlična su opcija za doručak, naročito u dane kada od vitamina D od sunca nema "kruva".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amandine 🌿 #diététicienne (@landstoloose) on

5. Gljive

Još jedna proteinski puna namirnica. Gljive imaju vrlo malo kalorija, pa se raspojasajte slobodno. Bruskete od kruha, špinata i gljiva vrhunski su "snack", isprobajte ih u toću, juhama, u rižotu...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Daily Vegan Food & Recipes 🌱 (@vegolab) on

Naslovnica Gastro