Mozaik Gastro

Događa se svima

Meso u dućanu izgledalo je svježe i crveno, a kod kuće totalno druga priča: mnogi misle da se pokvarilo na putu doma, ali riječ je o nečemu sasvim drugome...

Događa se svima

Dogodilo vam se to vjerojatno više nego jednom. Kupili ste meso koje u supermarketu djeluje savršeno svježe i žarko crveno, ali kad ste kod kuće raspakirali kupljene namirnice, u vrećici ste našli bezbojni komad koji izgleda krajnje blijedo i bezukusno.

Nije to slučaj samo s mesom, isto se zna događati i s voćem i povrćem. Žuti limuni kao da izblijede nekoliko nijansi na putu do doma, zelena salata izgleda - žućkasto.

Riječ je zapravo o cijelome nizu trikova kojima se trgovci služe kako bi vam prodali ne tako svježe namirnice.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hippopotamus_Steakhouse (@hippopotamus_steakhouse) on

Za crvenu boju mesa odgovoran je mioglobin, protein koji ne cirkulira krvlju sisavaca, već se nalazi u mišićnom tkivu i ljubičaste je boje. U dodiru s kisikom, postaje oksimioglobin i producira žarko crvenu boju. Boja koju vidimo u mesnicama i pakiranjima stoga je upravo te boje, pomiješana i s hemoglobinom koji cirkulira krvlju, ali u tragovima se može pronaći i u tkivu, piše USDA.

No boja mesa ovisi uvelike i o starosti životinje, vrsti, spolu, prehrani, pa čak i količini njena gibanja. Što je životinja starija, i meso će biti tamnije jer se razina mioglobina u tkivu uvećava s godinama. Svježe crveno meso nakon klanja postupno "blijedi", no ako se skladišti na pravilan način, to je sasvim uobičajeno i normalno.

Ipak, ljudsko oko najprije će se uhvatiti za žarkiju boju, stoga se marketinški stručnjaci trude da ona ostane "postojana". Makar u supermarketu.

Stoga se naranče, mandarine ili crveni grejp pakiraju u crvene mrežice koje i voću daju takav ton, koliko god ono "u stvarnosti" bilo bljeđe, piše Agroklub.

Bijeli luk prodaje se u bijeloj vrećici, ljubučasti u crvenoj, crveni u narančastoj - sve kako bi se naglasila boja povrća, koja pod vješto pozicioniranim svjetlima u trgovini djeluje našem oku jako privlačno - riječ je o efektu koji se naziva Munkerova iluzija, a znači da naš mozak drugačije procesuira boje ovisno o onima koje ih okružuju. 

Osvjetljenje je pak sljedeći segment kad su u pitanju trikovi trgovaca. Vitrine sa svježim mesom koriste često obojana crvena svjetla, one s ribom plavkaste nijanse. Kod dijela s povrćem, svjetlo koje se koristi je hladnije kako bi salata sa žućkastim rubovima izgledala "živahnije" i zelenije, javlja Business Insider.

Navode i čitav niz drugih trikova koji tjeraju kupce da troše više. Gigantska šoping kolica koja izgledaju poluprazno, grickalice i čokoladice koje vas mame dok čekate na kasi, skuplji proizvodi u razini vašega pogleda i ogromni znakovi koji oglašavaju zapravo niske popuste i akcije tu su da vas zavaraju.

Stručnjaci stoga preporučuju da u šoping idete siti i spremni - s popisom potrebnih namirnica i unaprijed pripremni na eventualne "propuste". Ukoliko ste detaljno isplanirali budžet i ne kupujete na brzinu, ne biste trebali ostavljati nepotreban dodatni novac u trgovini.

A što se tiče boje mesa, ne paničarite - nije se pokvarilo na putu kući, riječ je samo o jednome u nizu trikova...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by XL Refrigerators (@xlrefrigerators) on

Naslovnica Gastro