Mozaik Gastro

Tanji struk

'Postepeno ih uvodite, dopustite tijelu da se navikne': ove namirnice jako su zdrave, ali škakljive i 'bomba na želudac', poslušajte savjete gastroenterologa

Tanji struk

Ponekad je napuhnutost posebno iritantna, ljeti je tako svaki dan. Osim što je neugodno, u vrućim su mjesecima, kada se riješimo viška odjeće, sva proširenja u struku posebno vidljiva, a limitiraju i u nekim modnim odabirima.

Kome se uopće da prešetavati plažom napuhanoga stomaka, o navlačenju traperica visokog struka da i ne govorimo. A ono što je posebno iritantno, činjenica je da se ne krije uvijek razlog u prejedanju ukusnom hranom, dapače - glavni krivci često su i najbezukusnije, zdrave namirnice. Ili to, ili previše tekućine.

Kako na samome početku ljeta ne biste izludjeli, i od gladi, i od napuhivanja koje možete opravdati jedino zrakom, pročitajte savjete jednog gastroenterologa. Doktor Peyton Berookim za Popsugar otkriva tajne struke koje će vam pomoći u održavanju stomaka ravnim, a ukoliko se stvarno odlučite poslušati koji savjet stručnjaka, umanjit ćete i probavne tegobe.

"Postoje mnogi razlozi zbog kojih ste napuhani - uzrok može biti nešto što ste pojeli, zatvor ili menstrualni ciklus, ali postoje i trikovi pomoću kojih ćete umanjiti posljedice svega toga...", kaže Berookim.

1. Za vrijeme obroka

"Izbjegavajte obilne, teške obroke. Umjesto njih, jedite manje, ali češće", tvrdi stručnjak uz savjet kako bi idealno bilo jesti šest manjih obroka dnevno ili pak tri malo obilnija uz jedan "snack".

2. Bomba na želudac

Zatvor je jedan od najčešćih uzroka napuhivanja, a jedan od lijekova za to je jesti što više vlakana. Tu neki znaju pretjerati, pa u prehranu naglo uvedu gomilu namirnica poput jabuka, krušaka i lanenih sjemenki te smoothieja - ovakve promjene bomba su na želudac. 

"Postepeno uvodite vlakna u svoju prehranu, dopustite tijelu da se navikne na promjenu", savjetuje liječnik.

3. Zaboravite na mjehuriće

Gazirani sokovi, pa čak i mineralna voda mogu imati negativne posljedice na izgled vašeg stomaka. Napuhuju i najbolje bi ih bilo zamijeniti običnom vodom, toliko je jednostavno. Ako vam je okus bljutav ili "dosadan", začinite ju ploškama voća ili svježih krastavaca.

4. Ne pijte tijekom obroka

Navika koju brojni imaju nikako ne pridonosi ravnome stomaku. Iako da mnogi piju kako bi pogurali hranu koju unose, unose na taj način i pozamašnu količinu zraka koji uzrokuje napuhivanje. Izbjegavajte stoga izmjenjivanje pića i ića, radije se posvetite samo jednomu.

5. Ograničite unos soli i hrane koja izaziva plinove

Jedini način za ograničiti unos soli je kontrola namirnica koje jedete te kuhanje kod kuće. Potrudite se postepeno smanjivati upotrebu ovog začina, uskoro biste trebali naviknuti okusne pupoljke na promjenu.

Hrana koja je poznata kao ona koja izaziva plinove: grah, brokula, cvjetača, crveni i bijeli luk, suho voće, žitarice. 

Naslovnica Gastro