More Vijesti

EKSKLUZIVNO IZ GENOVE

Pogledajte ultra-brzu jedrilicu iz ACI-jevog projekta od dva milijuna eura

EKSKLUZIVNO IZ GENOVE

Nautički sajam u Genovi s tisuću je izlagača i brodova iz cijelog svijeta idealna pozornica za predstavljanje najvažnijih noviteta u industriji. Jedan od takvih projekata je i Club Swan 36, 11 metara dugačka regatna jedrilica vrijedna 385 tisuća eura namijenjena uskom krugu najzahtjevnijih korisnika. Za hrvatsku javnost posebno zanimljiv je podatak kako je brod izložen na ekskluzivnoj lokaciji na samom ulazu u sajam prvi od šest primjeraka u novoj floti ACI-jevog trening centra. Uz veliku podršku uprave ACI-ja centar vodi jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, jedan od inicijatora projekta luksuznog regatnog čartera.
Oko te skupe izravne nabavke se u javnosti digla prašina, kao i svaki put kad tvrtke u državnom vlasništvu troše novac, ali Kljaković Gašpić je uvjeren kako je u pitanju jedinstvena prilika za promociju ACI-ja i Hrvatske.
- Kad sam prošle godine vidio nacrte odmah sam znao je da to to. U Swanu su prvenstveno htjeli prodati brodove, ali ja sam dogovorio snažno partnerstvo. S ovim brodovima ćemo organizirati sve oblike natjecanja u Hrvatskoj, te nastupati na međunarodnim regatama rezerviranima za vlasnike Swan jedrilica.
U njihovom ekskluzivnom klubu je sedam tisuća članova, od čega 2400 vlasnika brodova, među njima i nekih od najbogatiji ljudi na svijetu. Sada će oni imati razlog više za dolaziti u Hrvatsku što je nevjerojatna prilika za sklapanje raznih poslovnih odnosa, naveo je Kljaković Gašpić koji je na svečanom predstavljanju u Genovi govorio uz modnog magnata i vlasnika škvera Leonarda Ferragama i potpredsjednika Nautor Swana, slavnog jedriličara Enrica Chieffija.
Flota od šest jedrilica imat će bazu u Splitu i moći će je iznajmiti svatko spreman platiti dnevni najam od 2200 eura. Na projektu gradnje je godinu dana radilo 25 ljudi uz najbolje i najskuplje vanjske suradnike kako bi se dobio najbolji mogući rezultat. Zahvaljujući karbonskim hidrokrilima postignuta je brzina od 21,7 čvorova s potencijalom za preko 30 čvorova. Dvije trećine trupa od epoksija u sendvič konstrukciji pri većim brzinama izroni iznad površine pa je užitak upravljanja teško opisiv. Ukupna težina broda je svedena na 2500 kilograma, od čega samo na bulb i peraju otpada tona.
Iskoristili smo priliku i razgledali unutrašnjost, zaista spartanski izvedenu, ali za sve ljubitelje tehnike pravi izlog moderne tehnologije. Izloženi brod imena Go Racing prvi će nastup imati u listopadu na Palma de Mallorci, a u Jadranu će premijeru imati u studenom na regati oko Jabuke.

Naslovnica Vijesti

NAJČITANIJE

VIŠE IZ RUBRIKE