More Nautika

TEST - Targa 35

Morski terenac bez mane

TEST - Targa 35

Finski brod Targa, bez obzira koje je veličine, nautičari ili izuzetno cijene ili su prema njima krajnje ravnodušni, sredine nema. Uzrok takvoj ravnodušnost može biti iz tri osnovna razloga, ili im se brodovi klasičnog izgleda s kabinom u sredini uopće ne sviđaju ili u interijeru traže nešto više od osnovnog komfora ili ove brodove nisu nikada ozbiljnije promotrili. Istina, izgled Targe i jest profil plovila kakav se tradicionalno koristi u raznim profesionalnim službama na moru, a s karakteristikama odličnih maritimnih osobina nije ni čudno da se nalazi u raznim službenim državnim flotama više zemalja, naročito na sjeveru i zapadu Europe. Uostalom, proizvođač ih u svojim marketinškim materijalima i uspoređuje s kopnenim terencima i predstavlja kao 4x4 na moru.

Odličan balans

Međutim, Targa može biti i odličan brod za opuštena obiteljska krstarenja. Opuštena utoliko što osim odličnih maritimnih svojstava ova plovila pružaju i izuzetno veliku sigurnost. Odličan balans visokih bokova, robusne ograde, spuštene palube i centralne kabine palubu čine vrlo prohodnom i potpuno sigurnom, a zatvorene prostore interijera dovoljno komfornima.
Svi modeli, pa tako i sada testirana Targa 35, koncepcijski i izgledom su vrlo slični, gotovo isti. Nivo opremljenosti ovisi o veličini, ali uvijek tako da je sve primjerenih dimenzija, jednostavno i praktično. Na ovom je modelu također primijenjeno nekoliko polivalentnih rješenja, ali ipak nije ono što neki nazivaju 2 u 1 već prije 1,5 u svemu.
Testirana Targa 35 ima dva motora Volvo Penta od po 260 konjskih snaga. Kada se vrata kabine zatvore motori se gotovo i ne čuju. Prostor za kormilara je izrazito udoban i praktičan. Preglednost oko cijelog broda je odlična, a nasuprotna bočna vrata znatno olakšavaju komunikaciju s posadom. Sjedalo je vrlo udobno, podesivo i s ugrađenim amortizerima, a upravljačka konzola može se jednostavno podesiti u nekoliko položaja. Testirani model pružio nam je točno ono što smo prema iskustvu s ranijih modela od njega i očekivali. Svi manevri su mu konkretni, potpuno sigurni, a naginjanja i bočna valjanja vrlo umjerena i mekana.

Mekano usporavanje

Dodavanjem gasa do 2000 okretaja, kada doseže 13 čvorova, brzina mu raste ujednačeno, a nakon toga i nešto progresivnije, ali opet ravnomjerno. Na maksimalnih 3200 okretaja postigli smo 30,6 čvorova. Jednako ujednačeno i ubrzava, 25 čvorova postigne za dvadesetak sekundi, a do pune brzine potrebno mu je još toliko vremena. Naglim oduzimanjem gasa usporava mekano, polako uroni i ujednačeno uspori. Inertno nastavi kliziti površinom i da se potpuno umiri dovoljno je samo na trenutak ručice prebaciti u rad krmom...
(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 237 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)


OSOBNA KARTA
Dužina................................. 11,76 m
Dužina trupa..........................10,65 m
Širina....................................3,50 m
Gaz...................................... 90 cm
Težina...................................cca. 7800 kg
Broj kabina.......................,,.... 2
Broj ležajeva.............................5
Nosivost..................................15 osoba
Tank goriva.............................1280 l
Snaga motora........................ 520-740 KS
Motori................................... Volvo Penta 2 x 260 KS
Kategorija............................... B
Proizvođač ............................. Botnia Marine (FIN)
Distributer.................................Passepartout, Split
Cijena..................................... 324.500 eura

Naslovnica Nautika