More Nautika

BRIG NAVIGATOR 610

Gumeni transporter
iz Ukrajine

BRIG NAVIGATOR 610

Među novim imenima na domaćem tržištu gumenjaka sve češće možemo susresti plovila Brig, simpatičan naziv koji neke asocira na brijeg ili brigu, što i distributeri koriste kod predstavljanja brenda u javnosti. No, ime je zapravo dobio po vrsti povijesnoga jedrenjaka s dva jarbola i kvadratnim jedrima, što s gumenjacima nema neke posebne veze, ali dobro zvuči. Vlasnici tvornice su braća Ukrajinci, od kojih je jedan bio vojni pilot, a nakon raspada Sovjetskog Saveza posvetili se proizvodnji plovila. Danas imaju 170 zaposlenih i godišnje izvoze dvije tisuće gumenjaka - četrdesetak modela, od sklopivih, preko turističkih sve do specijalnih za vojne namjene. Nije tajna kako su troškovi radne snage u Ukrajini niski pa je i maloprodajna cijena vrlo konkurentna, čak i dalekoistočnim proizvođačima. U Brigu tvrde da na tržištima Australije, Švedske i Nizozemske drže prvo mjesto po prodaji što je respektabilan podatak. U proizvodnji koriste ORCA hypalon, ali dobar dio njihove produkcije odlazi na visokokvalitetni PVC koji čak i u morskim uvjetima uz dobro održavanje može dugo trajati. Kako možemo čuti od hrvatskog distributera najtraženiji su upravo PVC bajboti s plastičnim dnom, modernog dizajna i pristupačne cijene. Mi smo za prvi test izabrali model Navigator 610 HJ koja uz dužinu u centimetrima označava model s hypalonom i jahaćim sjedalima. Po konceptu je negdje na pola puta između radnog i turističkog plovila što bi moglo zanimati velik broj domaćih nautičara. Na sajmu u Zagrebu je bio izložen u atraktivnoj crnoj boji, a na test smo ga dobili u sivoj verziji iako su u ponudi još bijela, crvena i plava varijanta. U paketu s Hondom 150 trenutno se nudi za 240 tisuća kuna što je u ovoj klasi vrlo dobra ponuda.
Maksimalno dopuštenih 150 konja je za trup težak 570 kilograma više nego dovoljno. Na testu nas je bilo troje i brod je s lakoćom poletio ususret srednje jakoj tramontani. U takvoj situaciji nam nije smetala poveća konzola jer nas je s visokim vjetrobranom vrlo učinkovito štitila od prskanja. S viškom snage na krmi ubrzanje je bilo odlično i unatoč vjetru i valovima na 5300 okretaja stigli smo do najveće brzine od 35 čvorova. Po bonaci je par dana ranije postignuto gotovo 40 čvorova što je sasvim solidan rezultat.
Trup se na testu pokazao vrlo dobar, bez ikakvih znakova gubitka kontrole ili proklizavanja. Težine su dobro raspoređene i pramac se kod ubrzavanja nije pretjerano podizao. S obzirom na sve viđeno možemo zaključiti da bi Brigu sasvim solidno pristajao i motor od 115 konja, što je i preporuka proizvođača. Naravno, ako ne namjeravate često ploviti pod punim opterećenjem. Uštedu u cijeni motora možete uložiti u elektroniku, hidrauliku ili nešto s popisa dodatne opreme.
Za nautičare obiteljskih potreba korisna je informacija kako se prednji dio broda s umetkom može složiti u malo sunčalište, tek toliko da možete malo ispružiti noge nakon kupanja. I u ovom slučaju vrijedi uzrečica - mali brod, mala briga..., a testirani Navigator je taman dovoljno velik da vas previše ne optereti dok zauzvrat ima puno ponuditi.

OSOBNA KARTA
Dužina preko svega 6,10 m
Širina 2,30 m
Gaz 0,40 m
Težina 570 kg
Nosivost 980 kg
Kategorija C/10 osoba
Spremnik goriva 120 l
Max. motor 150 KS
Proizvođač Brig, Ukrajina
Zastupnik Tutta blu, Zagreb
Cijena s motorom 240 tisuća kuna

Naslovnica Nautika