Mišljenja Uvik kontra

Uvik kontra

Damir Šarac

Zaustavite grafit

uvik kontra

’Zaustavite grafit’ je izgleda postala najvažnija preokupacija splitskih komunalaca otkad gotovo svake zore gradska povijesna jezgra osvane ispisana ‘glasom naroda’.

Krenulo je u Getu, samom srcu antičkog grada upozorenjima o nebrizi gradskih vlasti i profesionalnih zaštitara baštine prema najvrjednijem, štono bi se suvremenim turističkim rječnikom kazalo, destinacijskom resursu (odvratne li i dehumanizirane fraze).

Nastavilo se po Mejama gdje se upozoravalo na nepostojanje ikakvog prostora za dječju igru, pa na Dražancu na kojem je iz gradskog proračuna uloženo 350 tisuća kuna za obnovu kamenog zida koji bi se sad trebao probiti zbog garaže privatnog investitora – ovaj grafit je na kamenom zidu što je ipak loše.

Na nekadašnjem parkiralištu na dnu Vukovarske također su nastajala – i nestajala – sprejana upozorenja o lošem (odnosno nikakvom) gospodarenju tim prostorom koji mjesecima leži kao blatnjava ledina u središtu grada. Grafiti su pisani i po Pjaci na oglasnom prostoru koji je zapravo nelegalan, pa je debelim slojem premazana i već legendarna mjenjačnica na Marmontovoj koja je jedne noći iskočila iz zida i nikad nije uklonjena...

Smiješno je i tragično u isti čas vidjeti reakciju Banovine. Još se boja nije ni osušila, a agilni komunalci već pripituraju grafit. Izgleda da jedan gradski pitur svake noći dežura iza kantuna s kantom bijele boje, kako bi izbrisao ono što gradu žele poručiti građani. I ne pitaju se pritom zbog čega im građani pišu po zidovima.

Možda zbog toga što ih ne slušaju, bolje rečeno, ne šljive dva posto njihove višegodišnje vapaje o egzodusu stanara iz gradske jezgre, šerifovanju ugostitelja, građanima iz ostalih kvartova koji u širokom luku pola godine zaobilaze centar u kojem opskrbni karići gaze pješake daleko iza vremena za opskrbu.

Pa čak ni predsjedniku kotara Grad nisu dali da progovori na, pazite sad, tematskoj sjednici Gradskog vijeća o komunalnom neredu u gradu! Splitsko središte se pred našim očima pretvorilo u one dvije ogavne riječi – destinacijski resurs – u kojem više nema mjesta ni za što i ni za koga, nego za one što troše, one što prodaju, one što poslužuju i one što rigaju po ulicama.

Naslovnica Uvik kontra

VIŠE IZ RUBRIKE