Kultura Kultura

Piano Loop Festival

Wolfgang Amadeus Mozart u prstima Andreasa Frolicha

Piano Loop Festival

Zahvaljujući šestom recitalu u sklopu šestog izdanja Piano Loop Festivala dvorište Etnografskog muzeja u ponedjeljak je ispunila glazba Wolfganga Amadeusa Mozarta, koju je donio pijanist Andreas Frölich specijaliziran upravo u izvedbi njegovih djela.

Nakon što je izazvao oduševljenje polaznika Piano Loop akademije u siječnju ove godine, ali i publiku na koncertu u Muzeju grada Splita, Andreas Frölich vratio se u Split s novim poslasticama za ljubitelje Mozartove glazbe.

S mladim pijanistima u sklopu ovogodišnje ljetne Piano Loop akademije, Frölich je radio na temu Mozart piano concerto workshop (Radionica Mozartovih klavirskih koncerata), a na njegovom recitalu mogli su se primijetiti studenti koji su pomno pratili izvedbu listajući partiture preko mobitela kako bi što bolje ušli u srž jedinstvene Frölichove interpretacije Mozarta.

Posebnu pažnju privukla je izvedba Sonate br. 12 u F-duru, K. 332, koja je često u sjeni drugih dviju sonata s kojima je objavljena 1784. godine u Beču, a predstavlja jedno od najljepših oživotvorenja Mozartovog genija.

Mozartovo sviranje suvremenici su opisali iznijansiranim i briljantnim, kao da je stvoreno za tada novi instrument.

Stvaralaštvo za klavir proizlazilo je upravo iz njegovog načina sviranja, čime je dobio reputaciju zrelog skladatelja i pijanističkog virtuoza. Jedno od djela koje ukazuje na te kvalitete je i Koncert za klavir br. 13 u C-duru, K. 415 u čijoj se izvedbi Frölichu pridružio gudački kvintet (dvije violine, viola, violončelo i kontrabas).

Ovaj koncert tiskan je zajedno s koncertima K. 413 i 414 1785., dvije godine nakon nastanka, a bilo ih je moguće izvoditi s cijelim orkestrom, ali i u komornoj verziji. Kako su danas izgubljene dionice drvenih puhača i timpana za Koncert u C-duru, izvodi se sačuvana partitura za klavir i gudače koja se odlikuje lijepim slogom i bogatstvom ritma.

Prednost koncerta je upravo namjena za komorno muziciranje, čija je stilska posebnost naglasila blizak odnos Frölicha kao solista i guačkog kvinteta, koji se izvrsno uklopio u ambijent Etnografskog muzeja.

Naslovnica Kultura