Kultura Kultura

Počelo je

'Rigoletto' hvata zamah; Do sada je u Splitu 'Rigoletto' izvođen u kazališnoj zgradi i u Kašteletu. Prva proba na otvorenom krenula je bez kostima i scenografije...

Počelo je

Na Peristilu je u ponedjeljak navečer održana prva proba opere "Rigoletto" koja će 14. srpnja otvoriti 65. Splitsko ljeto.


Po prvi put u dugoj tradiciji festivala na toj će amblematskoj pozornici biti izvedeno ovo Verdijevo remek-djelo, jedna od najpopularnijih i najradije slušanih opera u povijesti, prvi dio njegove "latinske" ili "romantične" trilogije.

Do sada je u Splitu "Rigoletto" izvođen u kazališnoj zgradi i u Kašteletu. Prva proba na otvorenom krenula je bez kostima i scenografije, jedino je korišteno nekoliko rekvizita.


Pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića, i u režiji Dražena Siriščevića "Rigoletta" će izvesti Orkestar i Zbor HNK Split te solisti.


U naslovnoj ulozi nastupit će bariton Elia Fabbian, ulogu Gilde tumačit će sopranistica Elena Mosuc, Vojvoda od Mantove bit će tenor Francesco Marsiglia, Sparafucile bas Ivica Čikeš, a Maddalena mezzosopranistica Terezija Kusanović.

I Verdi je bio 'suvremen'

U ostalim će se ulogama pojaviti Bjanka Ivas, Ivan Šarić, Marko Lasić, Špiro Boban, Vinko Maroević, Mate Akrap, Ivona Bosančić Lasić, Vlatko Belas i Tea Požgaj.

U autorskom su timu predstave i scenograf Slaven Raos, kostimograf Juraj Zigman, koreograf Igor Kirov, zborovođa Frane Kuss, oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić, suradnica redatelja Jelena Bosančić te asistent dirigenta Jure Bučević.


Redatelj Dražen Siriščević, koji je kao operni redatelj debitirao upravo na Splitskom ljetu na Peristilu izuzetno uspjelim postavljanjem Verdijeve "Aide" prije pet godina, o svom viđenju Rigoletta kaže:
- Giuseppe Verdi nije se osobito trudio priču o ljudskim sudbinama iz 16. stoljeća vjerno predstaviti u rekonstrukciji glazbenoga izraza visoke renesanse.

Naprotiv, slobodno se služio svim dostupnim glazbenim alatima svoga vremena. Suvremenim glazbenim jezikom 19. stoljeća, oslikao je 300 godina staru priču koju je i sam bio doživio kao suvremenu, odnosno, svevremensku.

Danas u 21. stoljeću, upravo na tragu tog Verdijevog pristupa i naš će biti: na sva pitanja i izazove njegovog glazbenog kazališta odgovorit će iz perspektive vremena u kojemu živimo.


Osim premijerne, predviđena je još jedna izvedba 17. srpnja.

Naslovnica Kultura