Kultura Kultura

E(k)lipsa

Ovi radovi predstavljaju veliki zaokret u mome stvaralaštvu, kaže naš poznati umjetnik, neumorni homo ludens Neno Mikulić

E(k)lipsa

U Galeriji Muzeja Grada Splita u utorak 9. srpnja u 20 sati bit će otvorena izložba radova splitskog umjetnika Nene Mikulića koja, pod nazivom "E(k)lipsa", donosi dvadesetak slika i 15 skulptura koje su nastale tijekom prošle i ove godine.

- Ovi novi radovi predstavljaju veliki zaokret u mome stvaralaštvu - kaže Neno Mikulić.

- Radi se o slikama na platnu s figurativnom tematikom, uglavnom su na slikama ljudi slikani vrlo žustro u duhu neoekspresionizma. Izlažem i nove skulpture u drvu, također u sličnom stilu, te nekoliko željeznih skulptura koje su nastale u proteklih nekoliko mjeseci.

Ove radove nisam nikada ranije izlagao u Splitu i jako sam zaintrigiran mogućim reakcijama publike, a metalne skulpture praktički prvi put izlaze na svjetlo dana - kaže Mikulić ususret izložbi koja u Galeriji Muzeja Grada ostaje otvorena do 1. kolovoza.

Otprilike jednu trećinu izložbe predstavljat će ipak Mikulićevi raniji radovi, slikoreljefi morske tematike, kao i nekoliko ljubavnih "kopnenih" slikoreljefa s leptirićima u stomaku, osvajača s cvijetom i slično, te nekoliko ranijih skulptura duhovitih brkajlija, kupačica i brodova.

Stvaralački kaleidoskop Nene Mikulića već se mnogo puta zarotirao, i to u raznim smjerovima – od karikature do asamblaža, od skulpture do poezije.

Neumorni homo ludens

Među njegovim ranim radovima najzapaženiji je robotoidni ciklus slikoreljefa, među kojima se ističe "Jesus Christ TK-79“, za koji je 2005. osvojio prvu nagradu na izložbi "Pasionska baština" u Muzeju "Mimara" u Zagrebu.

- Već tada, na intuitivnoj razini, Mikulić u banalnost svakodnevice unosi svijest o mehanizmima koji je pokreću, pa su tako glave u njegovim prikazima ljudi i životinja zamijenjene tehnički složenim uređajima, tek tu i tamo međusobno povezanim žicama, kaže o Mikulićevu opusu Katja Grcić.

- Iste te nevidljive spone vežu njegove autorske početke s recentnim stvaralačkim kodom – kao da se (strujni) krug njegova aparata konačno zatvorio.

Elipsa unutar koje se nalazi njegov možda najpoznatiji dio opusa – onaj čvrsto ukotvljen u lokalni mediteranski topos, poprilično se rastegnula i osigurala mu prepoznatljivo mjesto na umjetničkoj sceni.

Kretanjem unutar tog prostora Mikulić se dokazao kao neumorni homo ludens koji s lakoćom mijenja strukturu i materijale, iznalazi nove motive, lomi perspektivu te bez zadrške ulazi u dijalog s umjetničkim prethodnicima ili uzorima - dodaje Katja Grcić.

Pojam eklipsa, što na grčkom znači izostavljanje, izostajanje, prije svega se odnosi na izostajanje predvidljivosti u autorskom kodu, "a zatim i kao zastrašujuća, ali moćna pojavnost od koje teško odvraćamo pogled, pokušavajući proniknuti u njezinu tamu, koja je istovremeno i naša. Taj trenutak, ta točka susreta, upravo tu leži spoznaja svjetla", napominje Katja Grcić.

Naslovnica Kultura