Kultura Kultura

povukli barda za bradu

Polaznici splitskog Glumačkoga studija Kazalište PlayDrama odigrali  Shakespearea bez straha

povukli barda za bradu

Više od stotinu polaznika Glumačkog studija šest puta je izvelo komedije 'San ljetne noći' i 'Na tri kralja' pod stručnim vodstvom glumice Petre Kovačić

Izvedeni su 'San ljetne noći' i 'Na tri kralja', a u planu su 'Hamlet' i 'Romeo i Julija'

Splitsko kazalište PlayDrama privelo je kraju ovogodišnju sezonu uz šest izvedbi Shakespeareovih predstava "San ljetne noći" i "Na tri kralja" u kojima je sudjelovalo više od stotinu polaznika Glumačkog studija.
Predstave su održane u Amfiteatru Doma mladih, a kako kaže voditeljica studija, glumica Petra Kovačić, na sceni su se našli zaljubljenici u teatar od devet do 89 godina.
Za pripremu ovih predstava trebalo je devet mjeseci rada, poseban pristup svakoj grupi i svakom pojedincu a u pripremama su uz Petru Kovačić sudjelovali i Justina Vojaković Fingler, Elvis Bošnjak, Karolina Šuša, Trpimir Jurkić, Snježana Sinovčić Šiškov, Bruna Radić i Lara Jerončić.
Glumci amateri, od kojih oni stariji već godinama polaze satove u PlayDrami – sada ih ima više od 150 i često nastupaju i kao gosti u drugim teatrima i TV serijama, čini se, pristupili su komedijama književnog barda s malo straha i puno veselja.

Shakespeare s YouTubea

– Imamo deset glumačkih grupa, pa smo za svaku od ovih predstava imali dvije do tri postave. Stariji, koji su kod nas godinama, već dobro znaju što je dramski tekst, kako mu se pristupa i koji su glumački alati za njih najzgodniji.
Međutim, posebno je interesantno bilo raditi s djecom. Neki još nisu ni znali tko je Shakespeare, nagađali su da bi mogao biti neka zvijezda s YouTubea. Nisam im održala klasično predavanje i govorila o njegovoj veličini, nego smo pomalo prolazili tekst, zalazili u Shakespeareov prostor, sjetili su se potom da su čuli za Romea i Juliju... Zapravo je najteže bilo "pohvatati" sve zavrzlame i odnose, u "Snu ljetne noći" ljubavnici stalno proganjaju jedni druge i pomoću čarolija mijenjaju osjećaje, dok su u "Na tri kralja" brat i sestra blizanci jednako odjeveni i zbog toga svako malo dolazi do pomutnje.
Svi mi odrasli prilazimo Shakespeareovim rečenicama oprezno i s poštovanjem – jer to i zaslužuju – ali djeca ih najčešće izgovaraju baš onako kako treba – prirodno i neoptrerećeno – kaže voditeljica studija.
Dodaje da predstave nije režirala na klasičan način. U srž tekstova nije dirala nego je samo kratila određene dijelove, otvorila je mnogo prostora za improvizacije i kombinirala razne glumačke tehnike.
Petra Kovačić veli da su uz ove dvije predstave svi puno naučili i izvrsno se zabavili, amfiteatar je bio pun, a za iduću sezonu kreću u dva itekako ambiciozna projekta s najboljim njihovim polaznicima osnovnoškolcima i srednjoškolcima. Opet će se prihvatiti Shakespearea i postaviti "Hamleta" i "Romea i Juliju".


Metoda rada
PlayDrama je u proteklim godinama više puta eksperimentirala na tom području. Klasična priprema predstave uključuje čitače probe, postepeno uvježbavanje scena i njihovo spajanje, no u ovom splitskom kazalištu okušali su se u u nekim drugim metodama koje su kod nas slabije poznate, primjerice, katkad se odmah počinje s glumom prije naučenog teksta. Neke od tih metoda prihvatili su i polaznici PlayDrame, pa svatko pristupa ulozi onako kako mu najbolje leži.

Naslovnica Kultura