Dalmacija Split

'Flying Clipper'

Spektakularan prizor u splitskom akvatoriju: pogledajte kako Brodosplitov ponos, najveći jedrenjak na svijetu, diže sva jedra i plovi nošen burom

 'Flying Clipper'

Najveći jedrenjak na svijetu, Brodosplitov 'Flying Clipper', po prvi put je snimljen u svom najreprezentativnijem izdanju. Pogonjen burom srednje jačine, s punim jedrima je zaplovio splitskim akvatorijem, a prizori su - spektakularni.

Radi se o jedrenjaku dugom 162 i širokom 18,5 metra, nosivosti 2000 tona ima pet paluba, a na njemu će biti smješteno 450 osoba od čega 300 putnika u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade, luksuzno uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake.

Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom.

Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.

Najveći jedrenjak na svijetu prvi put podignuo sva jedra i zaplovio splitskim akvatorijem, prizor je uistinu impresivan; Ponosni škverani sve su proslavili uz pjesmu i ples

Jedrenjak je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namijenjen za jedrenje, premda ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Veći ima 2500 kilovat sati, a manji 1700 kilovat sati. S ukupnom snagom od oko 4200 kilovat sati, troši oko dvije tone nafte na sat.

Uz rezervoar od 800 tona, motorom će bez punjenja moći prevaliti 400 sati vožnje.Opremljen je s šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

Također je prvi jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim 'Safe return to port' sigurnosnim standardima, te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. Jedini je jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije. 

Inovativan sustav koji se zove se 'siguran povratak u luku' ('Safe return to port') novost je na našem tržištu, jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade. 

Taj sustav zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana zbog čega je projektirana gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most.

Na brodu je praktički sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru. 

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade.

Sa svojim pogonom od dva motora plovi 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti.

Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom.

Takav je brod bilo iznimno kompliciran za izgraditi, no Brodosplit je do kraja izvršio taj zadatak.

Nakon šepurenja po splitskom akvatoriju, tijekom koje je nastala i snimka koju je Brodosplit s ponosom odlučio podijeliti s javnosti, 'Flying Clipper' se vratio u škver, treba ga još samo napuniti provištom i spreman je za plovidbu.

 

Naslovnica Split