Dalmacija Split

privremeni 'bajpas'

Zlatno ruglo u Splitu: preko dugodišnjeg deponija na rubu Kopilice trebala je ići prometnica, hoće li se nakon propasti 'Nove Color' konačno spojiti Stinice i Solinska?

privremeni 'bajpas'
Upitali smo Grad može li preko parcela oko nedovršene poslovne zgrade napraviti privremeni 'bajpas', ali i kada će krenuti u realizaciju nove ceste kao trajnog rješenja definiranog GUP-om. Odgovore iz Banovine još čekamo

Je li zaključenje stečaja nad tvrtkom "Nova Color" ponudilo rješenje za ponovno privremeno spajanje trase Ulice Kopilica koja već punih sedam godina ima dva slijepa kraka, a do tada je spajala veliko područje Stinica sa starom Solinskom cestom.

Dijelu građana i vozača teretnih vozila ta je prometnica kroz nikada uređenu i urbaniziranu zonu predstavljala izvrsnu alternativu Hercegovačkoj ulici u vrijeme prometnih gužvi.

No, privremeni "bajpas" koji je prolazio istočno od nedovršene poslovne zgrade tvrtke "Nova Color" su u srpnju 2012. godine zatrpali vlasnici zemljišta preko kojeg je taj spoj prolazio jer im Grad više nije plaćao naknadu za korištenje njihove imovine.

Tako je prekinuta komunikacija u zoni u kojoj posluju brojne tvrtke, a bila je privremeno rješenje dok lokalna vlast ne izgradi novu, GUP-om predviđenu prometnicu preko obližnjih parcela.

Dok se čeka da Grad izgradi planiranu cestu, novo privremeno rješenje se možda može naći u parcelama koje prolaze sa zapadne i sjeverne strane nekadašnje zgrade "Nova Colora" i koje u kontinuitetu spajaju trasu Ulice Kopilica.

Ta zemljišta nisu se prodavala u ovršnom postupku koji se proteklih godina vodio nad imovinom nekadašnje tvornice boja na Općinskom sudu u Splitu niti u stečaju koji je ovih dana otvoren i istovremeno zatvoren na Trgovačkom sudu u Zagrebu.

Radi se o terenima koji se još uvijek vode kao društveno vlasništvo, a pravo korištenja ima "Nova Color" koja uskoro više neće postojati.

Upitali smo Grad može li preko tih čestica izgraditi novi privremeni "bajpas", ali i kada će krenuti u realizaciju nove poveznice Stinica, Sjeverne luke i stare Solinske ceste kao trajnog rješenja definiranog GUP-om. Odgovore iz Banovine još čekamo.

Osoba bliske tvrtki "Nova Color" potvrdila je za naš list da su ciljane parcele državna imovina.

– "Nova Color", na čelu s direktorom Zdravkom Kovačem, davno je iz vlastitih sredstava financirala izgradnju "bajpasa" koji je prolazio s istočne strane objekta, i to u dogovoru s vlasnicima zemljišta, a sve kako bi se vozačima omogućio prolaz u razdoblju dok Grad ne napravi novu cestu. Vlasnici zemljišta su kasnije taj spoj zatrpali jer gradska uprava nije izgradila novu prometnicu koja bi bila trajno rješenje – kazao je naš sugovornik i dodao:

– Prije nego što je "Nova Color" dobila dozvolu za izgradnju poslovne zgrade u Kopilici, radi formiranja građevinske čestice morala je otkupiti dio kvadrata na toj staroj, još uvijek postojećoj trasi ceste. To je prije više od 15 godina platila jednokratno i u cijelosti. Isto tako je platila i komunalni doprinos od kojeg se Grad obavezao izgraditi novu cestu, radnog naziva Put Kopilice.

Grad je dobio lokacijsku dozvolu za novu prometnicu koju bi gradio od "Adriacinka" na Stinicama do zgrade u kojoj su sjedišta Carine i tvrtke "Luka" kod Sjeverne luke. Međutim, na lokacijsku dozvolu je bilo uloženo nekoliko žalbi i Grad nije dobio građevinsku dozvolu.

Tu je stalo, jer kada se "Nova Color" našla u financijskim problemima više nije vršila pritisak na Banovinu da izvrši svoju obvezu. Pravno gledajući, ostala je obveza lokalne uprave da napravi tu infrastrukturu od komunalnog doprinosa koji mu je plaćen, pa je na Banovini da se pokrene i nešto napravi.

Inače, pod teretom dugova i dugogodišnje blokade računa, ovih dana je zauvijek u povijest otišla tvrtka "Nova Color" koja je bila u vlasništvu Siniše Caktaša. Nastala je 1993. godine iz dotadašnjeg poduzeća "Adriacolor" koju je kao tvornicu boja i kemijskih proizvoda "Duga" još 1947. godine osnovao Narodni odbor Dalmacije.

Razrjeđivače su proizvodili u odavno zatvorenom pogonu u bivšem tupinolomu kod Sjeverne luke, a premaze u Ulici Ljudevita Posavskog na Dobrome, gdje im je kasnije zabranjen rad zbog štetnog utjecaja na okoliš. Na toj lokaciji uz usjek pruge sada je poslovno stambeni objekt kojeg je izgradio "Lavčević".

"Nova Color" je sada nestala rješenjem Trgovačkog suda u Zagrebu, jer je u tom gradu bilo sjedište tvrtke još od 2006. godine. Stečaj je bio otvoren i istovremeno zaključen zbog nedostatka imovine koja bi se mogla unovčiti radi namirenja vjerovnika.

Inače, prvi prijedlog za otvaranje stečaja nad tvrtkom "Nova Color" podnesen je prije točno 20 godina, ali je bio odbačen, kao i dva kasnija.

Financijska agencija podnijela je aktualni zahtjev u rujnu 2015. godine kada je tvrtka već bila čak 2549 dana odnosno gotovo sedam godina u blokadi koja je iznosila 92,9 milijuna kuna. Sljedeće godine je prijedlog za stečajem "Nove Color" podnio i jedan bivši zaposlenik zbog neisplaćenih plaća.

Kada je sud 2018. godine krenuo utvrđivati postoje li uvjeti za otvaranjem stečaja, tvrtka je bila 3577 dana u neprekidnoj blokadi na iznos nešto veći od 100 milijuna kuna, od čega se gotovo 5 milijuna kuna odnosilo na dospjeli dug prema Poreznoj upravi.

U međuvremenu su 2017. godine prodane njezine vrijedne nekretnine u ovršnom postupku koji je na Općinskom sudu u Splitu 2009. godine pokrenuo "Hypo-Leasing Kroatien", a s prijedlogom za ovrhom u postupak se uključila "ThyssenKrupp Dizala", zagrebačka podružnica poznate njemačke kompanije.

Kronologija kraha

1947. godine, odlukom Narodnog odbora Dalmacije, osnovana je tvornica boja i kemijskih proizvoda 'Duga' koja je razrjeđivače proizvodila u bivšem tupinolomu kod Sjeverne luke, a premaze u današnjoj Ulici Ljudevita Posavskog na Dobrome

1993. godine, pretvorbom i privatizacijom tadašnjeg Društvenog poduzeća 'Adriacolor' nastaje 'Nova Color', a nešto kasnije na mjestu sjedišta tvrtke uz usjek pruge podiže se stambena zgrada

1999. godine podnesen je, a uskoro i odbijen prvi u nizu zahtjeva za otvaranje stečajnog postupka nad 'Novom Color', tvrtke koja je tada još uvijek djelovala na splitskoj adresi

2006. godine sjedište tvrtke se prebacuje na prvo od dviju zagrebačkih lokacija

2015. godine Financijska agencija podnijela je zahtjev za otvaranje stečaja, jer je firma već bila u blokadi gotovo sedam godina, s iznosom od 92,9 milijuna kuna. Dvije godine kasnije u ovršnom postupku prodane su sve nekretnine tvrtke

2019. godine otvoren je i istovremeno zaključen stečajni postupak nad 'Novom Color' zbog nedostatka imovine koja bi se mogla unovčiti radi namirenja vjerovnika

 

Naslovnica Split