Dalmacija Split

poskupljenje ili nesporazum?

Uplatnice za komunalnu naknadu zbunile građane, mnogi misle da su prevareni! Provjerili smo o čemu se radi...

poskupljenje ili nesporazum?

S uplatnicama za komunalnu naknadu stalno su neki problemi. Najprije su građani tri mjeseca čekali da iz Banovine pošalju novi set računa, da bi sada, kad su konačno došli, gledali iznose na njima koji se nikako ne podudaraju s pristiglim rješenjem o obvezi plaćanja ovih režija.

Prema spomenutom rješenju, Splićani bi trebali plaćati manje nego što su to činili do početka ove godine, dok im je na novim uplatnicama iznos – nepromijenjen. Primjera radi, obavještava nas Splićanin koji živi u gradskom kotaru Bol, u stanu od 62 kvadrata, da mu na rješenju piše kako komunalnu naknadu plaća u godišnjem iznosu od ukupno 437,48 kuna.

Podijeljeno na 12 mjeseci, ispada da mu mjesečna "rata" od 1. siječnja treba iznositi 36,45 kuna. Na uplatnici je, međutim, taj iznos za 12 kuna veći, preciznije, navedeno je 48,76 kuna, koliko je plaćao i lani. I što sad, pita se naš čitatelj.

Objašnjenje smo, naravno, najprije zatražili od nadležnih u Banovini. Od Damira Babića, voditelja Odsjeka za komunalne poslove, dobili smo odgovor u kojem se navodi kako su "na uplatnicama objedinjeni iznosi komunalne naknade i naknade za uređenje voda, što je vidljivo u opisnom dijelu uplatnice gdje su te dvije obveze raščlanjene".

Da to Splićanima baš i nije "vidljivo", smatra Iskra Maras Jelavić, pravna savjetnica udruge "Splitski potrošač", kojoj se građani zadnjih dana obraćaju upravo zbog ove nedoumice.

– Radi se, dakle, o tome da uplatnice, osim iznosa, sadrže i naznaku dvaju rješenja, i to rješenja za komunalnu naknadu, koje su građani dosad uglavnom već dobili, i naziv rješenja naknade za uređenje voda, koje nisu dobili, a ni neće jer se u pogledu visine te naknade ništa nije promijenilo. Upravo tu razliku u iznosima na uplatnicama i rješenju, koju su potrošači zamijetili, čini naknada za uređenje voda.

Sve nejasnoće oko uplatnica i dobivenog rješenja komunalne naknade uklonile bi se da je Grad u tom smislu poslao neku obavijest. Budući da je izostalo obrazloženje nadležnih službi, građani misle da su prevareni i da im gradska uprava treba vratiti razliku. Stoga se obraćaju našoj udruzi za pomoć kako bismo od Banovine zahtijevali da im vrati novac po uplatnicama. Mi, nažalost, možemo samo konstatirati da je Grad propustio dostaviti obrazloženje, i to je to – kaže savjetnica.

Dakle, ovakve i slične nedoumice lako bi se mogle izbjeći boljom komunikacijom na relaciji Banovina – građani. S obzirom na čitavu vojsku zaposlenih u Uredu Grada, to ne bi trebao biti nikakav problem.

Naslovnica Split