Dalmacija Šibenik

Žirjani traže pomoćno pristanište u Stupici

Na južnoj strani Žirja postoji već gotovo sva potrebna infrastruktura, a kako je Stupica udaljena nekoliko kilometara od sela, putnike bi odvozili i dovozili autobusom

Na južnoj strani Žirja postoji već gotovo sva potrebna infrastruktura, a kako je Stupica udaljena nekoliko kilometara od sela, putnike bi odvozili i dovozili autobusom

Foto: J. Grubac
Budući da postojeći trajekt zvan “šlapa”, koji povezuje Kaprije i Žirje sa Šibenikom, kada je jaka bura ili tramontana, ne može pristati na trajektnom pristaništu u Muni na Žirju, Mjesni odbor traži da se u uvali Stupica, na južnoj strani Žirja uredi pomoćno, zamjensko trajektno pristanište. Na tom području postoji već gotovo sva potrebna infrastruktura, a kako je Stupica udaljena nekoliko kilometara od sela, putnike bi odvozili i dovozili autobusom.

- To je najmanji problem. Mi jednostavno tražimo da se pronađe neko rješenje kako se ne bi događalo da ne možemo doći do Žirja kada zapuše jaka bura. U Stupici postoji gotovo sve što treba za jedno takvo pomoćno pristanište. Istina, moramo mijenjati Prostorni plan jer u njemu na toj lokaciji nije predviđeno trajektno pristanište, ali gradska vlast je spremna to napraviti. Druga varijanta je da Jadrolinija uvede drukčiji brod, ali o tome smo tek počeli razgovarati, i mislim da će to ići vrlo teško jer nemaju prikladnih brodova, a problem je i neprikladno trajektno pristanište na Kapriju, kaže Željko Šižgorić, potpredsjednik MO Žirja.

Najgore od svega je što su Žirjani jedva čekali da dobiju svakodnevnu trajektnu liniju , a kada je lani, nakon što je izgrađeno trajektno pristanište na Kapriju, uvedena, teže im je nego prije. Ispaštaju zbog propusta koji su, svjesno ili ne, napravljeni kod gradnje trajektnog pristaništa na Kapriju. Tada nije učinjeno sve što je trebalo kako bi na njemu mogao pristajati trajekt “Božava” koji je Jadrolinija planirala uvesti na tu trajektnu liniju i koji bi mogao po bilo kakvom vremenu pristajati u Žirje.

U Jadroliniji kažu da su na to upozoravali i da je prvotnim projektom trajektnog pristaništa na Kapriju bilo predviđena potrebna dubina mora, ali da je on naknadno izmijenjen. Kad su shvatili da “Božava”, zbog male dubine i još nekih prepreka, ne može pristajati na Kaprije, umjesto njega su uveli “šlapu”. Štoviše, u Županijskoj lučkoj upravi doznajemo kako i ona kod svog pristajanja oštećuje rivu na Kapriju. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u to je trajektno pristanište iz državnog proračuna uložilo oko 2 milijuna kuna, ali još nitko nije postavio pitanje odgovornosti onih koji su krivi za to da je ispalo gotovo pa promašena investicija.

Ravnatelj Lučke uprave: “Stupica je nerealna”

Šime Zenić, ravnatelj Županijske Lučke uprave kaže da je i on čuo kako se priča o tomu da će problem pristajanja sadašnjeg trajekta na Žirju riješiti izgradnjom zamjenskog pristaništa u Stupici, ali to ocjenjuje nerelanim:” I kod mene su došli predstavnici MO Žirja s tim prijedlogom. Ja nemam ništa protiv da se to napravi.

Tražit ću u tom slučaju novce od države, ali problem je u tomu što ih ne možemo dobiti jer ne možemo izraditi potrebnu dokumentaciju budući da to trajektno pristanište nije predviđeno u Prostornom planu. Možemo samo zamisliti koliko je potrebno da se on izmijeni! Jednako je nerealno i graditi novo pristanište u Kapriju, što se isto spominje. Ja mislim da bi najbrže rješenje bilo uvodjenje novog broda, posebno za tu liniju , a za to se moraju pobrinuti Grad Šibenik i Županija”, ističe Zenić.

Naslovnica Šibenik